Retail&Agrobusiness

Banii cheltuiţi de români în magazine, în creştere la 11 luni, deşi în noiembrie s-a înregistrat o scădere uşoară

Banii cheltuiţi de români în magazine, în creştere la 11 luni, deşi în noiembrie s-a înregistrat o scădere uşoară

Autor: Ovidiu Tempea

08.01.2013, 11:01 243

În luna noiembrie 2012, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 1,0%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut cu 2,0%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 3,1 %, respectiv cu 3,0%.

În primele 11 luni, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada 1.I-30.XI.2011, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,7% şi respectiv, cu 3,8%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2012, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 1,0%, datorită scăderii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,8%). Creşteri s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,9%) şi vânzările de produse nealimentare (+0,8%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2012, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 2,0% datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate (+3,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,0%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+1,9%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2012, comparativ cu luna noiembrie 2011 a înregistrat o creştere cu 3,1% datorată creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+2,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,8%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 3,0% faţă de noiembrie 2011, susţinută de vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%), precum şi de comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,4%) şi vânzările de produse nealimentare (+2,3%).

Pentru primele 11 luni, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a crescut cu 3,7%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,8%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+2,5%).

În această perioadă, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 3,8%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,7%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,1%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+2,5%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO