România este împărţită în trei zone care s-au dezvoltat diferit atât din punct de vedere economic, cât şi cultural.
Lipsa investiţiilor din infrastructură a izolat Moldova de restul României, ajungând să fie „captivă“ în mâinile producătorilor de textile, haine şi încălţăminte, care plătesc salarii ce se învârt în jurul a doar 250 de euro, de două ori mai mici decât în vestul ţării, o zonă care s-a poziţionat ca un hub al industriilor auto şi IT.
Apropierea de Occident, atât din punct de vedere geografic cât şi cultural, a transformat Transilvania şi Banatul într-un hub al industriei auto, astfel că în judeţe precum Arad, Braşov, Timiş, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin şi Sibiu, cel puţin trei dintre cei mai mari cinci exportatori sunt producători de componente auto.
A treia regiune a ţării este Muntenia, dusă în spate însă de Bucureşti şi împrejurimi.
Industria auto, principalul motor al exporturilor locale, şi-a stabilit sediul în Transilvania şi Banat, de unde trimite peste graniţe componente auto de 11,2 miliarde de euro.