♦ Compania este, după cifra de afaceri, unul dintre cei mai mari zece jucători din industria de restaurante, cafenele şi baruri.
Lanţul de restaurante de tip fast-food Mesopotamia are pentru acest an un buget de investiţii de 33 mil. lei, cu 27% mai mare decât în 2021 şi de patru ori peste cel din 2020, primul an de pandemie şi poate cel mai dificil pentru industria HoReCa. Banii vor merge în special către dezvoltarea reţelei.
„Anul 2022 va fi unul dificil, dar şi cu multe realizări. Programul de investiţii continuă. Am deschis deja patru noi localuri de la începutul anului şi avem în vedere inaugurarea a alte 10 unităţi până la final de 2022. Va trebui să preluăm şi să gestionăm corect impactul creşterii preţurilor şi implicit a costurilor de producţie şi să asigurăm sursele de finanţare pentru investiţii“, spun reprezentanţii companiei deţinute de antreprenorul Sebastian Tătărîngă. Numărul de inaugurări este apropiat de cel din 2021, când 17 restaurante noi au fost deschise, dintre care unul în Ungaria.
La începutul anului, reţeaua Mesopotamia număra 53 de unităţi de tip fast-food, un segment în plină dezvoltare în România deja de mai mulţi ani. Acest tip de restaurante este aşteptat să câştige teren şi în următoarea perioadă, marcată de inflaţie, dat fiind că, în vremuri de criză, oamenii sunt mai atenţi la buget şi se reorientează. În criza din 2008-2009 o parte dintre consumatorii locali au renunţat la restaurantele a la carte pentru cele fast-food. Pe această din urmă piaţă, lupta este aprigă şi se dă între brandurile mari internaţionale - în frunte cu McDonaldÕs şi KFC Ð, cele locale precum Mesopotamia sau Spartan şi micile shaormerii de cartier.