Companii

Reportaj ZF. Cum arată uzina Dacia de la Mioveni, locul unde „se naşte“ o maşină la 55 de secunde? „Producem zilnic 1.392 de vehicule, iar 87% din automobilele fabricate aici se îndreaptă către export”

Când caroseria este completă, ea ajunge în departamentul Montaj, acolo unde, în „postul de mariaj“, cum este denumit în jargonul angajaţilor Dacia, se întâlneşte cu baza automobilului ca într-un uriaş joc Lego şi creează practic versiunea finală a maşinilor cu care ne întâlnim pe stradă.

Când caroseria este completă, ea ajunge în departamentul Montaj, acolo unde, în „postul de mariaj“, cum este denumit în jargonul angajaţilor Dacia, se întâlneşte cu baza automobilului ca într-un uriaş joc Lego şi creează practic versiunea finală a maşinilor cu care ne întâlnim pe stradă.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

01.07.2023, 00:07 300

Verificarea fiecărei maşini în parte ajunge să dureze peste 60 de minute, cu toate etapele În Uzina Mecanică şi Şasiuri, două camioane şi jumătate de aluminiu sunt transformate zilnic în piese pentru automobile Din întreaga producţie de la Mioveni, care a ajuns anul trecut la 314.678 de maşini, modelul Duster reprezintă 65% Până anul acesta, Dacia Automobile, cu afaceri de 5,3 miliarde de euro în 2022, a fost cea mai mare companie din România.

Duster, Jogger, Logan, Sandero. Cei patru piloni pe care se bazează activitatea zilnică a uzinei Dacia de la Mioveni, un gigant pentru care mişcarea este ele­men­tul-cheie. În unifor­mă gri, fiecare din cei peste 10.000 de angajaţi de aici lucrează cot la cot cu roboţii, sudează, montează, îmbi­nă, testează, până când maşina iese pe poarta fabricii. Cadenţa este de o maşină la 55 de secunde sau 65 de maşini pe oră, la un pro­gram de lucru de cinci zile pe săp­tămână.

„Am produs până acum aici, la Mio­veni, peste 7 milioane de maşini, care au ajuns în peste 40 de ţări. Din tot ceea ce producem aici, 87% se îndreaptă către ex­port“, spune Carlos Carino, directorul uzinei.

În departamentul Presaj, vibraţiile pre­selor se simt încă de la intrare, iar zgomotul completează atmosfera. Aici lucrează 700 de oameni, iar piesa de rezistenţă a halei este zona high speed, inaugurată în 2020 şi în care Dacia a investit 37 de milioane de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO