Companii

Razvan Cretu, director al Premiere Moving & Storage: Atuurile antreprenorilor: buna organizare, seriozitate, comunicare si respect

Razvan Cretu, director al Premiere Moving & Storage: Atuurile antreprenorilor: buna organizare, seriozitate, comunicare si respect

Razvan Cretu, director al Premiere Moving & Storage: In timp am reusit sa dovedim ca daca tratezi clientul cu respectul cuvenit, netinand cont ca este persoana fizica sau juridica, diplomat sau nu, acest lucru da rezultatele scontate si afacerea poate deveni una de succes!

21.05.2008, 14:03 583

"Decizia de a porni o afacere a implicat o mai mare responsibilitate, pentru ca deciziile pe care le iei au efect nu numai asupra ta, ci si asupra celorlalti colegi din companie. A fi patron presupune o buna organizare, seriozitate, comunicare si nu in ultimul rand respect aratat tuturor celor cu care interactionezi sau urmeaza sa colaborezi", spune Razvan Cretu, directorul firmei de mutari-relocari Premiere Moving & Storage.
Absolvent al Academiei de Teatru si Film, sectia Teatrologie, Cretu a pornit afacerea la varsta de 32 de ani, dupa ce a trecut prin toate etapele de dezvoltare si departamentele unei firme de mutari-relocari, incepand ca simplu packer, cu o experienta de aproape noua ani. "Am realizat de-a lungul timpului ca acest sector de servicii se va dezvolta din ce in ce mai mult in urmatoarea perioada si am considerat oportun sa incerc patrunderea pe o piata mai putin comuna, aici ma refer la mutarile diplomatice, ale ambasadelor si ale personalului din cadrul acestora, dar cu o larga aplicabilitate", explica el.
Razvan Cretu spune ca inainte de a porni businessul a pus in balanta profitul pe care il aducea companiei pentru care lucra cu beneficiile. "Lucram ca angajat la patron, iar stresul ca angajat este relativ mare. Am vazut ca pot implementa si conduce acest departament de mutari-relocari intr-o companie straina care a venit pe piata din Romania. Dupa ce am studiat ce profit aduc firmei si l-am comparat cu beneficiile, am actionat. Am luat cei mai buni impachetatori si am preluat o parte din fostii clienti si asa a inceput businessul", explica directorul Premiere Moving & Storage.
Inceputul nu a fost usor si nici lipsit de probleme. Deadline-urile, fluctuatia de personal, nerespectarea termenelor de catre partenerii implicati in pachetul de servicii au fost doar cateva din temerile antreprenorului. "Gasirea personalului calificat in acest domeniu este din ce in ce mai grea, iar trainingul este de durata, pentru a putea oferi serviciile cu care ne-am obisnuit clientii. Alte probleme s-au nascut din nerespectarea termenelor de catre partenerii implicati in pachetul de servicii pe care firma noastra il ofera, ceea ce cauza intarzieri in finalizarea unui proiect si implicit nemultumirea clientului", mentioneaza directorul Premiere Moving & Storage.
Din punctul sau de vedere, angajatorul trebuie sa aiba o imagine de ansamblu a activitatii pe care o desfasoara si sa poata "regla" sau "corecta" orice inadvertente in lantul de cerere-productie-servicii.
"In schimb, angajatul are o arie restransa de raspundere, dar pe segmentul respectiv aportul lui este hotarator. Patronul nu poate exista fara angajatii sai!", adauga el.
Acesta este si motivul care il determina pe antreprenor sa mentioneze ca sentimentul pe care l-a avut la primul angajat a fost ca "suntem pe calea cea buna si ca impreuna putem satisface exigentele in crestere ale pietei, cat si ale clientilor", explica Razvan Cretu.
Afacerea a inceput cu sase packeri si o investitie initiala de aproximativ 100.000 de euro necesara pentru achizitionarea de materiale profesionale, logistica de ultima generatie si pentru spatii de depozitare. In prezent numarul angajatilor s-a dublat, iar pentru acest an, directorul Premiere Moving & Storage doreste sa mai angajeze datorita numarului mare de cereri pentru acest segment de servicii.
Investitia pe parcurs a fost de 240.000 de euro, iar directorul Premiere Moving & Storage urmeaza sa mai investeasca 350.000 de euro.
Primii clienti "au venit din network-ul" si din "renumele creat", iar o alta modalitate de promovare a serviciilor oferite este afilierea la organizatii de profil precum Household Goods Forwarders Associations.
Razvan Cretu spune ca a trebuit sa depaseasca mentalitatea romanilor conform careia "romanul nu face treaba buna" si sa faca fata concurentei cu firmele de mutari din afara care veneau sa faca impachetari pentru personalul diplomatic al ambasadelor din Romania. "In timp am reusit sa dovedim ca daca tratezi clientul cu respectul cuvenit, netinand cont ca este persoana fizica sau juridica, diplomat sau nu, acest lucru da rezultatele scontate si afacerea poate deveni una de succes!", spune el.
Directorul Premiere Moving & Storage mentioneaza ca in medie, firma sa onoreaza 20 de comenzi pe luna. Cel mai mic numar de comenzi pe care le-am avut a fost de 12 pe luna, iar cel mai mare de 38. Serviciile de mutare-relocare realizate de companii profesioniste prind tot mai mult printre romanii obisnuiti sa isi mute singuri bunurile sau cu prietenii. "Acest gen de servicii a inceput sa se dezvolte si pe piata din Romania. La inceput clientii erau mai rezervati. Marea majoritate a persoanelor care apeleaza la noi fara recomandari s-au mutat in trecut cu prietenii si rudele, iar acest gen de 'hei-rup-ism' nu prea mai are succes si ocupa mult prea mult timp. Asa ca prefera sa apeleze la o firma care ofera solutii complete si are materialele si logistica necesara pentru acest gen de operatiuni", spune Razvan Cretu.
Dupa cum mentioneaza directorul Premiere Moving & Storage, concurenta pe piata este puternica, iar acest lucru ii avantajaza pe clienti. Conform datelor furnizate de site-ul Ministerului de Finante, cifra de afaceri a Premiere Moving & Storage a fost in 2006 de 77.000 de euro, iar pentru 2008 administratorul estimeaza o crestere cu 30% fata de cifra realizata anul trecut. "Cresterea cifrei de afaceri se datoreaza recomandarilor favorabile bazate pe onorarea la timp a comenzilor, a promptitudinii si seriozitatii, a materialelor de ultima generatie folosite la mutari", precizeaza Cretu.
Principalul obstacol peste care trebuie sa treaca orice companie aflata la inceput de drum este din punctul sau de vedere concurenta cu firmele de profil din tara si din strainatate. "Obstacolele intalnite pot fi depasite cand cauti sa le transformi intr-un avantaj. In cazul nostru datorita standardului la care am reusit sa ajungem si a calitatii serviciilor am fost acceptati in organizatii internationale de relocari, iar referintele ne-au ajutat sa fim prezenti pe piata de mutari si relocari din Romania, cat si pe cea internationala", explica directorul Premiere Moving & Storage. Razvan Cretu spune ca se afla inca la capitolul investitii si de aceea in postura de milionar se vede abia peste cativa ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO