Companii

Radu Timiş începe transformarea brandului Matache Măcelaru cu 200 de căruţe vieneze şi o măcelărie de lux

Radu Timiş începe transformarea brandului Matache Măcelaru cu 200 de căruţe vieneze şi o măcelărie de lux

Radu Timiş începe transformarea brandului Matache Măcelaru

Autor: Gabriel Razi

19.02.2012, 18:46 4139

"Investiţia va fi de 8 milioane de euro. Căruţele vor fi branduite cu Matache Măcelaru şi le vom duce în toate zonele aglomerate. Am luat primele şapte căruţe şi în martie vom începe acest proiect", explică proprietarul CrisTim, un business care a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 80 milioane de euro.

Extinderea cu unităţi de retail mobile este singura de acest tip făcută de unul dintre primii zece producători de mezeluri şi marchează intrarea CrisTim pe o piaţă încă neexploatată însă com plementară într-o anumită măsură cu cea de fast-food, unde jocurile sunt făcute de giganţii americani McDonald's sau KFC, dar şi de shaormerii.

Al doilea Salam Săsesc

"Vom deschide câte patru căruţe vieneze în fiecare lună astfel că până la sfârşitul anului vom avea 48 de unităţi. Avem în acest moment cereri şi pentru franciză", explică Radu Timiş, care adaugă că în faza iniţială proiectul se va concentra pe Bucureşti.

Planul din prezent este prima investiţie majoră făcută de Radu Timiş în brandul Matache Măcelaru la mai puţin de jumătate de an după ce CrisTim a achiziţionat această marcă de la Principal Company, business deţinut de fraţii Dobronăuţeanu, acţionari şi în cadrul producătorului de vin Murfatlar.

Timiş şi-a anunţat însă imediat după achiziţie intenţia de a repune pe picioare brandul prin investiţii în marketing şi comunicare.

Matache Măcelaru, brand îngenuncheat de criză, şi-a dovedit însă potenţialul în perioada 2008-2010, atunci când a devenit unul dintre cele mai vizibile branduri de mezeluri după ce foştii proprietari au investit puternic în promovare.

"Matache Măcelaru va fi pentru noi al doilea Salam Săsesc (brand puternic construit de la zero de CrisTim - n.red.)."

"Brandul coboară în stradă"

Investiţia în brandul Matache Măcelaru prin magazinele mobile va fi completată de transformarea magazinului operat de CrisTim în Piaţa Domenii din Bucureşti într-o măcelărie de lux.

"Vreau să transform magazinul CrisTim din Bucureşti de la Piaţa Domenii într-unul similar cu cel din reclama de la televizor de la Matache Măcelaru. Se poate spune că brandul coboară în stradă." Timiş admite totuşi că nu poate ţine piept pe termen lung marilor multinaţionale din retailul modern cu magazinele sale de proximitate, însă vrea să dea valoare adăugată acestui canal de vânzare prin asocierea cu Matache Măcelaru.

CrisTim operează o reţea de retail de opt supermarketuri şi 15 magazine mici în Bucureşti, potrivit informaţiilor anterioare, însă antreprenorul testează în mod frecvent terenul cu noi deschideri de magazine, la care renunţă imediat ce se dovedesc a fi neprofitabile.

Magazinul de mezeluri de lux al lui Timiş urmează să intre în competiţie cu măcelăria Le Boucherie Française, operată de Hugo Desnoyer şi de Cristian Preotu, general manager al lanţului de delicaterii Le Manoir.

Grupul CrisTim concurează pe piaţa locală a producătorilor de mezeluri cu alte afaceri ale antreprenorilor români precum Elit Cugir, Aldis Călăraşi, Angst, dar şi cu grupul multinaţional Caroli Foods Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO