Companii

Publicitarii promoveaza publicitatea

13.07.2001, 00:00 24



Cei mai multi dintre dumneavoastra au vazut probabil in ultima vreme, atat in presa scrisa cat si in pauzele publicitare ale posturilor de televiziune, niste reclame mai putin obisnuite care promovau chiar mesajele publicitare si efectul lor asupra situatiei economice a unei tari.

ai daca la noi acest lucru nu se intampla prea frecvent si ati fost luati cumva prin surprindere, trebuie sa aflati ca mesajele cu pricina fac parte din campania de imagine derulata in prezent de catre filiala din Romania a International Advertising Association, atat in presa scrisa cat si la TV, cu scopul de a sensibiliza opinia publica asupra efectelor benefice ale publicitatii.

Spoturile si printurile sunt o adaptare a celor realizate de IAA International, adaptare facuta pro-bono pentru IAA Romania de catre BV McCann Erickson. "Vrem sa subliniem ca publicitatea nu este doar o prezenta uneori sacaitoare pentru unii, ci ea ajuta efectiv la dezvoltarea unei economii sanatoase", sustin reprezentantii IAA.

Campania care se deruleaza pe o perioada de doua luni, urmand a fi reluata in toamna, a starnit o serie de pareri pro si contra, mai ales pe fondul ultimelor tendinte in publicitate in care reclamele au din ce in ce mai mult conotatii sexuale (a se vedea spotul Prigat).

Nimeni nu mai contesta in ziua de astazi ca publicitatea a devenit o parte inseparabila a vietii noastre cotidiene, insa opinia publica nu este intotdeauna una favorabila, acesta fiind exact motivul pentru care a fost initiata campania despre care vorbim.



IAA Romania a fost infiintata in 1993 cu scopul de a servi intereselor industriei romanesti de publicitate si are in componenta firme care isi promoveaza produsele/ serviciile, precum si agentii de media si advertising.

Rolul declarat al asociatiei este sa promoveze in Romania standardele internationale recunoscute in domeniul publicitatii.

In acest sens, asociatia a realizat pe parcursul celor opt ani de existenta, o serie de actiuni semnificative: acreditarea primului furnizor unic de cifre de audienta bazate pe jurnale (1994), campania de informare a publicului Advertising - Freedom to Choose (1996-1997), patronajul unor importante manifestari dedicate creatiei publicitare, sprijin pentru initiativa de creare a unui studiu unic al audientelor TV, bazat pe "peoplemetre" (1999-2000) etc.

Fiind un forum trilateral, IAA prilejuieste un schimb de opinii intre membri, indiferent de natura acestora.Prioritatile asociatiei sunt:

* promovarea rolului si beneficiilor publicitatii ca forta vitala din spatele oricarei economii sanatoase precum si fondarea unei mass-media diverse, independente si accesibile intr-o societate deschisa;

* protejarea si promovarea libertatii discursului comercial si a alegerii consumatorului;

* incurajarea practicarii si acceptarii autoreglementarilor din domeniul publicitatii;

* oferirea unui forum pentru dezbaterea noilor subiecte legate de marketingul comunicarii si consecintelor acesteia asupra unui mediu in continua miscare;

* mentinerea la curent cu ultimele noutati legate de dezvoltarea, educarea si pregatirea in domeniul marketingului si comunicarii.

Anul 1999-2000 a fost o perioada de succes pentru filiala IAA din Romania. Organizatia s-a implicat in procesul de finalizare a legislatiei romanesti in domeniul publicitatii si in infiintarea unui organism de autoreglementare care sa vegheze asupra continutului publicitatii si sa se asigure ca acest domeniu functioneaza conform codurilor de conduita internationale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO