Companii

Proprietarii TOM Constanţa investesc 4,6 milioane de euro într-un pasaj subteran

Autor: Cristi Moga

17.04.2011, 23:50 261

Accesul în centrul comercial TOM din Constanţa, deţinut de firmafranceză Catinvest, ar urma să fie realizat de la sfârşitul acestuian printr-un pasaj subteran care va fi construit pe sub drumulnaţional 2A, principala cale de legătură între Constanţa şiOvidiu.

Lucrările la acest proiect au fost începute la 1 aprilie, iarvaloarea investiţiei este estimată la 4,59 milioane de euro.
"Investiţia privată se ridică la o valoare de 4,59 milioane de euro(...). Pasajul subteran, îm­preună cu cele patru benzi în plus, vorfi conectate cu viitoarea centură a ora­şului", au anunţatre­pre­zentanţii centrului co­mer­cial.
Investiţia în acest pasaj va facilita accesul auto în parcareacentrului comercial, în condiţiile în care clienţii care vin înprezent dinspre centrul Constanţei trebuie să aştepte la semaforpentru a putea vira la stânga spre TOM, proiect care cu­prinde înprezent un hiper­market Carrefour, o unitate Bricostore şi ogalerie comercială cu Media Galaxy, Intersport sau Marks &Spencer.
Această investiţie va fi realizată şi în contextul în careConstanţa este pe cale să devină un oraş extrem de aglomerat pesegmentul centrelor comerciale. În prezent, pe lângă TOM mai suntfuncţionale şi mallul City Park, lângă parcul Tăbăcăriei, precum şiproiectul Tomis, din zona centrală a oraşului.
În toamna acestui an însă austriecii de la Immofinanz vor finalizaun alt mall în oraş, Maritimo, care vine cu retaileri puternici,precum Auchan, Zara, C&A sau New Yorker, în timp ce franceziide la Cora au început de asemenea con­struc­ţia unui mall înCon­stanţa.
Drept răspuns, pro­prie­tarul centrului comercial TOM, omul deafaceri francez Bertrand Catteau, modifică accesul şi creştesuprafaţa proiectului, atât cu 1.000 de locuri de parcare noi, câtşi cu o extensie a galeriei comerciale şi un magazin de mobilierkika, a cărui construcţie a fost deja înce­pută, deschiderea fiindpro­gra­mată pentru primă­vara anului viitor.
Pe de altă parte, potrivit retailerilor şi consultanţilorimobiliari, Constanţa ală­turi de Cluj sunt oraşele din ţară cucele mai bune vânzări în formatele de retail modern.
Şi la nivel naţional dez­voltatorii de centre comer­ciale au reluatîn ultima perioadă o serie de in­ves­tiţii, iar printre proiectelea căror deschidere este programată pentru a doua parte a acestui anse numără şi Palas Iaşi, Colosseum Chitila, Galleria Arad,Electro­putere Craiova sau extensia mallului Băneasa Shopping Citydin nordul Capitalei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO