Proprietarii TOM Constanţa investesc 4,6 milioane de euro într-un pasaj subteran
Autor:
Cristi Moga
17.04.2011
Accesul în centrul comercial TOM din Constanţa, deţinut de firma
franceză Catinvest, ar urma să fie realizat de la sfârşitul acestui
an printr-un pasaj subteran care va fi construit pe sub drumul
naţional 2A, principala cale de legătură între Constanţa şi
Ovidiu.
Lucrările la acest proiect au fost începute la 1 aprilie, iar
valoarea investiţiei este estimată la 4,59 milioane de euro.
"Investiţia privată se ridică la o valoare de 4,59 milioane de euro
(...). Pasajul subteran, împreună cu cele patru benzi în plus, vor
fi conectate cu viitoarea centură a oraşului", au anunţat
reprezentanţii centrului comercial.
Investiţia în acest pasaj va facilita accesul auto în parcarea
centrului comercial, în condiţiile în care clienţii care vin în
prezent dinspre centrul Constanţei trebuie să aştepte la semafor
pentru a putea vira la stânga spre TOM, proiect care cuprinde în
prezent un hipermarket Carrefour, o unitate Bricostore şi o
galerie comercială cu Media Galaxy, Intersport sau Marks &
Spencer.
Această investiţie va fi realizată şi în contextul în care
Constanţa este pe cale să devină un oraş extrem de aglomerat pe
segmentul centrelor comerciale. În prezent, pe lângă TOM mai sunt
funcţionale şi mallul City Park, lângă parcul Tăbăcăriei, precum şi
proiectul Tomis, din zona centrală a oraşului.
În toamna acestui an însă austriecii de la Immofinanz vor finaliza
un alt mall în oraş, Maritimo, care vine cu retaileri puternici,
precum Auchan, Zara, C&A sau New Yorker, în timp ce francezii
de la Cora au început de asemenea construcţia unui mall în
Constanţa.
Drept răspuns, proprietarul centrului comercial TOM, omul de
afaceri francez Bertrand Catteau, modifică accesul şi creşte
suprafaţa proiectului, atât cu 1.000 de locuri de parcare noi, cât
şi cu o extensie a galeriei comerciale şi un magazin de mobilier
kika, a cărui construcţie a fost deja începută, deschiderea fiind
programată pentru primăvara anului viitor.
Pe de altă parte, potrivit retailerilor şi consultanţilor
imobiliari, Constanţa alături de Cluj sunt oraşele din ţară cu
cele mai bune vânzări în formatele de retail modern.
Şi la nivel naţional dezvoltatorii de centre comerciale au reluat
în ultima perioadă o serie de investiţii, iar printre proiectele
a căror deschidere este programată pentru a doua parte a acestui an
se numără şi Palas Iaşi, Colosseum Chitila, Galleria Arad,
Electroputere Craiova sau extensia mallului Băneasa Shopping City
din nordul Capitalei.