Profitul net al grupului spaniol Inditex, cel mai mare retailerde îmbrăcăminte la nivel mondial, a crescut cu 32% în anul fiscalîncheiat în februarie, la 1,73 miliarde de euro, susţinut deextinderea agresivă a reţelei de magazine pe pieţe emergente precumChina.
Analiştii consultaţi de Reuters anticipau un câştig net de 1,7miliarde de euro pentru anul fiscal februarie 2010-februarie2011.
Problemele economice şi şomajul de peste 20% din Spania continuăsă îngrijoreze investitorii, chiar dacă Inditex a reuşit să-şimajoreze cota pe piaţa locală, care generează aproximativ un sfertdin vânzări.
Vânzările nete ale Inditex au avansat cu 13% în anul fiscaltrecut, la 12,53 miliarde de euro, potrivit raportului financiar algrupului.
La sfârşitul lunii octombrie, Inditex deţinea în România 50 demagazine sub brandurile Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka,Stradivarius, Oysho şi Zara Home.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels