Companii

Profi intră în liga „100 plus“ alături de Penny şi Lidl

Profi intră în liga „100 plus“ alături de Penny şi Lidl

Autor: Cristina Roşca

16.09.2011, 00:03 496

Profi, reţeaua deţinută de fondul de in­ves­tiţii Enterprise Investors, a deschis ieri la Slo­bo­zia cel de-al 101-lea magazin al reţelei şi a de­venit astfel cea de-a treia reţea de comerţ modern din România care a depăşit pragul de 100 de unităţi.

Cea mai extinsă reţea locală este Penny Market, deţinută de germanii de la Rewe, cu un total de 117 unităţi. Retailerul, care a inau­gu­rat o singură unitate în acest an, şi-a anunţat planurile pentru alte 12 magazine până la fina­lul anului. Penny Market şi-a făcut publice planurile de expansiune la scurt timp după ce în piaţă au apărut informaţii potrivit cărora germanii ar urma să vândă operaţiunile de pe piaţa locală. Reprezentanţii Penny Market nu au făcut însă nicio referire la o posibilă vânzare în comunicatul de presă şi nu au răspuns nici solicitărilor ZF pe această temă. Un posibil cumpărător era chiar reţeaua Profi.

După achiziţionarea de către Enterprise In­ves­tors la finalul lui 2009, Profi a mizat pu­ternic pe expansiune, astfel că în mai puţin de doi ani re­ţeaua a ajuns la peste 100 de uni­tă­ţi, faţă de 60 de magazine. Mai mult, Cristian Nacu, par­te­ner în cadrul Enterprise Investors, declara ante­rior că va miza în continuare pe ex­pan­siune şi nu exclude posibilitatea unor achi­ziţii. "Până la sfârşitul anului ne-am propus să ajungem la 107 magazine, dar judecând după ritmul de până acum, este foarte posibil să de­pă­şim această cifră", a declarat Pawel Mu­sial, directorul general al PROFI Rom Food, compania care operează magazinele Profi.

Cu o reţea de 107 magazine Profi ar prinde din urmă cel mai nou jucător din retailul mo­dern autohton, Lidl. Până la finalul anului însă, Lidl va mai deschide alte magazine, po­tri­vit reprezentanţilor companiei, însă nu este precizat numărul acestora.

Din cele 15 reţele de comerţ modern din România doar trei au depăşit pragul de 100 de magazine. Atât Penny Market, cât şi Lidl şi Profi sunt reţele de magazine pe suprafaţă mică, până în 2.000 de metri pătraţi, care pot fi deschise şi în localităţi de circa 30.000 de locuitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO