Companii

Producatorul Tymbark are 5 mil. euro pentru promovarea pastelor Arnos

11.03.2008, 20:48 90

Compania Tymbark Maspex Romania, care a preluat anul trecut 80% din producatorul local de paste Arnos din Oradea, mizeaza in acest an pe o crestere de 40% a cifrei de afaceri a companiei achizitionate, vanzarile acesteia putand ajunge astfel la 18,2 mil. lei (5 mil. euro). In volum, vanzarile de paste Arnos pe piata locala vor creste in acest an cu 50% fata de 2007, conform estimarilor Tymbark Maspex.
"Bugetul de marketing alocat pentru sustinerea brandului Arnos pentru anul 2008 este de 5 mil. euro, la valoare rate-card", au declarat reprezentantii producatorului Tymbark. Recent, compania a relansat pe piata brandul Arnos intr-un ambalaj aproape identic cu cel al pastelor Lubella din portofoliul grupului Maspex.
Lubella, parte a grupului polonez Maspex Wadowice, este lider pe piata pastelor fainoase din Polonia. Anul trecut, subsidiara romaneasca a grupului a lansat pe piata locala cereale pentru mic dejun, acestea fiind si ele incluse in portofoliul Lubella si aduse in Romania de la fabrici ale grupului localizate pe alte piete.
Arnos, unul dintre primii patru producatori de paste din Romania, dupa cota de piata, a realizat afaceri de circa 3,9 mil. euro (13 mil. lei) anul trecut, in crestere cu aproape 26% fata de 2006, potrivit datelor furnizate de Tymbark Maspex.
Dupa preluare, Tymbark Maspex vrea sa aduca Arnos pe prima pozitie pe piata pastelor fainoase.
"In aproximativ 2 ani, ne-am propus sa devenim lideri de piata pe segmetul pastelor", a spus Ioana Rata, specialist relatii publice al Tymbark Maspex Romania.
Pentru a ajunge numarul unu pe piata de profil, Arnos va trebui sa-i devanseze pe producatorii Pambac (Bacau), Pangram (preluata anul trecut de italienii de la Foodco) si Baneasa, care se afla in prezent in clasamentul celor mai mari trei jucatori, potrivit unor studii de piata din 2007.
Brandul Arnos are o prezenta puternica in Transilvania, cu o cota de piata estimata la circa 20%, la nivel national avand o cota valorica de 9,4% si 6,18% in volum pe piata de paste fainoase in perioada iunie-iulie 2007 (potrivit datelor Nielsen citate anul trecut de companie). Anterior preluarii de catre grupul polonez, producatorul Arnos era controlat de doi investitori locali, Arpad si Janos Gere.
In afara de unitatea de productie a pastelor Arnos din Oradea, grupul Maspex Wadowice mai detine in Romania o fabrica de sucuri naturale si produse instant in localitatea Valenii de Munte (judetul Prahova). In portofoliul companiei se mai numara sucurile Tymbark, Ciao, produsele instant La Festa sau cerealele pentru consum Brumi.
Pentru acest an, Tymbark Maspex Romania vizeaza o crestere de 20% a afacerilor, putand ajunge astfel la vanzari de 60 mil. euro (neincluzand pastele Arnos).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO