Companii

Producatorul Santal: Piata bauturilor racoritoare necarbonatate se va dubla pana in 2010

Producatorul Santal: Piata bauturilor racoritoare necarbonatate se va dubla pana in 2010

Click pentru imaginea marita

29.03.2007, 15:53 292

Compania Parmalat Romania, producatorul bauturilor racoritoare Santal, si-a planificat vanzari de 17 mil. litri in acest an si un ritm de crestere de doua ori mai mare fata de perioada precedenta.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 12,2 mil. euro pe piata locala anul trecut, in crestere cu peste 15% fata de 2005, si un EBITDA (profit operational) de aproape 2 mil. euro. "Vanzarile Santal au crescut anul trecut cu 20% in volum, la peste 12 milioane de litri, ca urmare a investitiilor in liniile de productie", afirma Giampaolo Manzonetto, administrator al Parmalat Romania. El estima in 2006 vanzari de 14 mil. euro pentru intregul an.
"Nu am atins valoarea vanzarilor estimata anul trecut pentru ca lansarea produsului Santal Top, programata initial pentru primavara, a fost realizata in luna august a anului trecut, din cauza unor investitii suplimentare in linia de productie", explica Manzonetto.
Reprezentantul companiei spune ca intensificarea competitiei pe piata si agresivitatea concurentilor au determinat investitii in promovare peste valoarea planificata initial de companie, ceea ce a dus la revizuirea in jos a estimarilor de profit pentru 2006.
Lansarea bauturii racoritoare still drink Santal Top, imbuteliata in ambalaj pet, si a unui nou ambalaj din carton pentru alte produse ale companiei, a implicat investitii de 2 mil. euro in fabrica detinuta de Parmalat langa Bucuresti. Suma cumulata a investitiilor realizate pe partea de productie, in fabrica Parmalat Romania, a ajuns la peste 15 mil. euro in prezent, potrivit datelor companiei.
Compania va continua investitiile in liniile de productie si in acest an, a caror valoare urmeaza sa fie aprobata de catre actionari in urmatoarea perioada.
Strategia de dezvoltare a companiei vizeaza si segmentul lactatelor, pe care activeaza in prezent cu laptele Parmalat, importat din Italia. "Analizam introducerea pe piata a mai multor categorii de lapte UHT functional, de exemplu vom aduce din Italia Latte Sviluppo, care se adreseaza copiilor intre 3-12 ani. Vom dezvolta astfel gama de produse lactate pentru copii, care a inregistrat cresteri importante din 2004", spune Manzonetto.
Laptele Parmalat creat pentru copiii de pana in trei ani a inregistrat cresteri anuale ale vanzarilor in volum de peste 50% din anul 2004, potrivit datelor companiei.
Manzonetto spune ca Parmalat nu are planificate investitii in demararea productiei locale de lapte, unul dintre avantajele intrarii in UE fiind eliminarea taxelor vamale pentru produsele aduse din Italia. "In plus, costurile pentru controlul calitatii laptelui recoltat pe piata locala ar fi prea mari, deoarece avem exigente foarte ridicate, Parmalat fiind un produs premium", adauga Manzonetto.
Giampaolo Manzonetto a venit la conducerea Parmalat Romania in anul 2003, avand responsabilitatea punerii in aplicare a unui plan de investitii in unitatea de productie a companiei. "In 2003, am decis sa ne focalizam pe investitii in partea tehnica - in noi ambalaje, cresterea capacitatii, lansari de produse, controlul calitatii - iar din 2006 sa investim mai mult in promovarea noilor produse pe piata", declara Manzonetto.
El mai spune ca, datorita pozitiei de lider pe care Santal o detinea la acea data in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), printre primele schimbari s-a numarat noul ambalaj special conceput pentru acest canal de distributie. In distributia prin canalul HoReCa, Santal a ajuns la o cota de piata de 80% pe segmentul juice 100%, potrivit datelor AC Nielsen din noiembrie 2006, citate de Parmalat. Pe piata nectarurilor, Santal detinea in primavara anului trecut o cota de 13,3% in HoReCa, fiind printre primii trei mari jucatori, potrivit aceleiasi surse.
Parmalat estimeaza dublarea pietei de bauturi racoritoare necarbonatate in urmatorii 3 ani, pe baza cresterii consumului si a numarului de competitori. "Dupa integrare, ma asteptam sa vad noi competitori pe segmentul de pret mediu si inferior al pietei bauturilor racoritoare necarbonatate, insa acest lucru nu s-a intamplat inca. Segmentul premium, pe care Parmalat activeaza, este deja puternic dezvoltat, ceea ce face dificila impunerea unor noi branduri care ar putea aparea pe piata", spune Manzonetto. Pe piata locala, Parmalat concureaza pe segmentul sucurilor naturale cu QAB, Coca-Cola HBC, Tymbark, Carlsrom Beverages, Pfanner sau European Drinks. Compania face parte din grupul italian Parmalat S.p.a., unul dintre cei mai mari producatori de produse alimentare la nivel mondial, cotat la bursa de valori din Italia. Compania italiana a intrat in criza financiara in anul 2003 si a trecut ulterior printr-un proces de reorganizare care a dus la inchiderea unor filiale din afara Italiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO