Companii

Producatorul de mobila Silvarom isi face un lant de magazine proprii

08.12.2004, 00:00 139

Silvarom Bucuresti, unul din principalii producatori de mobila din Romania, se va axa incepand cu 2005 pe extinderea retelei de magazine, dupa ce in ultimii ani investitiile s-au orientat aproape excusiv catre retehnologizare.
"Anul viitor vom deschide 5-6 magazine noi, dintre care o parte in Bucuresti si o parte in orase apropiate Bucurestiului, cum ar fi Ploiesti sau Pitesti. Aceasta decizie marcheaza inceputul investitiilor in retail si marketing. Sunt cateva aspecte care au determinat aceasta decizie, cum ar fi faptul ca activitatea de comert aduce castiguri mai mari, dar si faptul ca in ultima perioada intampinam dificultati in desfacerea produselor pe piata locala", a declarat Andrei Menhardt, presedintele companiei Silvarom.
Magazinele vor suprafete de circa 500 de metri patrati, investitia intr-o unitate fiind cuprinsa intre 150.000 si 300.000 de euro. Primul va fi deschis in Bucuresti.
In prezent Silvarom, detine trei magazine proprii, iar distributia pe piata interna se face prin circa 40 de magazine de pe tot teritoriul tarii.
"In paralel cu deschiderea magazinelor vom dezvolta un concept de retail propriu, care sa creasca si recunoasterea marcii si vom pune accentul pe designul modern", a mai adaugat Menhatdt.
Marii producatori de mobila au inceput sa fie tot mai preocupati de asigurarea unor retele de retail locale, in conditiile in care marjele la profit in comert sunt mai ridicate decat cele din productie.
Silvarom produce in principal mobilier de birou si dormitoare din lemn masiv, pal melaminat. "Am mers pe ideea specializarii pentru cresterea productivitatii. In cazul Silvarom, pe primele zece luni ale acestui an, productivitatea muncii masurata in ore a crescut cu 16% fata de anul 2003", a mai spus Menhardt.
Silvarom Bucuresti a realizat anul trecut vanzari de 18 milioane de euro, iar pentru acest an asteapta o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 10%.
"In bugetul pentru 2005 avem prevazuta o cifra de afaceri de 650 de miliarde de lei (16,25 mil. euro - n.red), dar ca urmare a deprecierii din ultima perioada a euro, ne vom reface bugetul", a precizat Menhardt.
In ultima luna, exportatorii de mobila din Romania au fost afectati de deprecierea monedei unice europene, care le reduce incasarile.
Anul acesta, in jur de 60% din productia fabricii Silvarom a fost vanduta pe pietele externe, din care cea mai mare parte in tarile din Uniunea Europeana, dar si in Marea Britanie, Rusia. Numarul de angajati este de 800 de persoane si a fost in scadere in ultimii ani, in 2005 fiind preconizata o mentinere a numarului acestora.
Silvarom a fost privatizata in 1993 si de atunci a realizat investitii de retehnologizare de circa 15 milioane de euro, din surse proprii. Compania dateaza inca din 1952, fiind privatizata integral prin metoda MEBO (management and employees buy out - cumpararea actiunilor de catre conducere si salariati).
Pentru 2005, Menhadt preconizeaza o crestere cu cel putin 10% a preturilor la mobilier pe fondul cresterii preturilor la materii prime operate de Regia Nationala a Padurilor Romsilva, dar si a furnizorului de PAL, Kronospan. Pe de alta parte, evolutia cursului de schimb care ar putea favoriza importurile in cazul in care moneda europeana continua sa se deprecieze.
Productia de mobila se ridica la circa 1 miliard de euro pe an, din care cea mai mare parte, peste 75%, este vanduta la export.
Toti marii producatori de mobila investesc in comert, insa strategiile acestora sunt destul de diferite. Grupul Mobexpert a facut pana acum cele mai mari investitii in retailul de mobila, detinand la ora actuala trei hipermagazine de mobila in Bucuresti, cu suprafete de peste 10.000 de mp. Elvila se axeaza deasemenea pe retail, si vizeaza magazine de circa 5.000 mp in principalele orase ale tarii. Producatorul de mobila Alprom Pitesti a anuntat recent ca intentioneaza sa-si dezvolte o retea de magazine.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO