Companii

Producatorul Borsec si-a dublat cifra de afaceri, depasind 100 de milioane de euro

27.04.2006, 00:00 56

Romaqua Group, producatorul apei minerale Borsec si a sucurilor Giusto, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro (362 milioane RON), mai mult decat dublu fata de nivelul de 45 de milioane de euro inregistrat in anul precedent.

Presedintele grupului, Octavian Cretu, estimeaza pentru acest an o productie de 260 de milioane de litri de apa minerala, cu 30% in crestere fata de anul 2005. In total, Romaqua Group va produce 340 de milioane de litri de bauturi racoritoare si apa minerala, potrivit estimarilor oficialului.

Cea mai mare pondere in productie (260 de milioane de litri) va fi reprezentata de apa minerala. Cu toate acestea, productia de sucuri este in crestere sustinuta. Daca in 2004 sucurile reprezentau doar 10% din productie, in prezent valoarea este mai mult decat dubla, acesta fiind si unul dn motivele pentru cresterea importanta a cifrei de afaceri.

Romaqua a investit anul trecut 7 mil. euro in extinderea capacitatii de productie pentru cele doua categorii de produse, apa minerala si bauturile racoritoare.

"Investitiile realizate de la inceputul anului pana in prezent depasesc 3 milioane de euro", a declarat Adrian Teslovan, directorul de marketing al Romaqua Group. Ele au vizat cresterea capacitatii de imbuteliere la unitatea de productie din Borsec (pentru apa) pana la 300 de milioane de litri pe an si constructia unei noi fabrici, la Stanceni, prin exploatarea sursei de apa minerala din localitate. Noua fabrica va intra in productie in luna mai.

Pana la sfarsitul anului, oficialii grupului estimeaza o valoare totala a investitiilor de 8 milioane de euro. Romaqua va investi, de asemenea, in transformarea brandului local Stanceni intr-un brand national si in relansarea brandurilor Brifcor si Quick Cola.

Luna aceasta compania a reintrodus pe piata sucul natural pe baza de portocale Brifcor, intentia sa fiind sa-si consolideze pozitia pe piata bauturilor racoritoare, pe care a intrat in anul 2004. Sucul este livrat de compania D?hler din Germania si imbuteliat la unitatea de la Busteni. Bauturile racoritoare Giusto, Brifcor si Quick Cola sunt produse in prezent la unitatea din Busteni.

"Pana in prezent, focusul nostru a fost piata interna", a declarat Octavian Cretu. Exportul a reprezentat anul trecut 2% din totalul vanzarilor Romaqua, adica 3 milioane de euro.

Consumul de apa minerala pe piata interna a scazut anul trecut, potrivit lui Cretu.

"Inundatiile au influentat negativ consumul, iar masurile de ajutorare au lipsit in afara celor initiate de companiile private", a mai spus Cretu.

Grupul Romaqua mai este prezent si pe piata cafelei cu marca Metropolitan, dispunand de o linie de prajire si ambalare in Bucuresti.

Romaqua este detinut in proportie de 98% de Romaqua Holdings SA, fosta Comchim Bucuresti, societate specializata in importul si comercializarea de produse chimice si farmaceutice. Ambele afaceri sunt controlate de persoane fizice romane, principalul actionar fiind Octavian Cretu.

Piata romaneasca a bauturilor racoritoare si a apelor minerale este estimata la 500-600 de milioane de euro anual. Principalii jucatori pe aceasta piata sunt compania Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul bauturilor Pepsi pe piata romaneasca, Coca-Cola HBC Romania, European Drinks, Romaqua si Carlsrom Beverages. Piata apelor minerale traverseaza o perioada foarte dinamica in ultimele luni, dupa o serie de mutari importante.

La inceputul acestui an compania Lipomin Lipova a cumparat de la Petrom producatorul Carpatina, in urma unei tranzactii estimate de surse din piata la 3-4 milioane de euro. Petrom si-a vandut participatia de 82,99% din actiunile Carpatina, in cadrul strategiei de externalizare a activelor care nu fac parte din business-ul de baza.

Lipomin Lipova activeaza in acelasi domeniu de activitate ca si Carpatina, productia apelor minerale si a sucurilor. Compania are in portofoliu apa minerala Lipova si a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro. Vanzarea Carpatina este cea mai recenta tranzactie pe piata de profil locala. In 2005, compania Signus Romania Distribution, care face parte alaturi de Murfatlar, Euroavipo Posta Calnau si Romdrinks din Euro Group, a achizitionat imbuteliatorul apei minerale Bibco Biborteni, companie cu afaceri anuale de peste 8 milioane de euro.

La capitolul intrari pe piata, Fornetti, cea mai extinsa retea de franciza din Romania, a anuntat la inceputul acestui an ca va investi intr-o fabrica de imbuteliere a apei, daca probele de calitate vor dovedi ca apa din zona poate fi imbuteliata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO