Companii

Producatorul Borsec asteapta vanzari duble de cafea

09.06.2006, 00:00 69

Producatorul apei minerale Borsec si al sucurilor Giusto estimeaza pentru acest an vanzari de patru milioane de euro pentru brandul Metropolitan Caffe, valoarea dubla comparativ cu anul precedent.

"Deocamdata intentionam sa ne cream un loc pe piata. Pe urma vom proceda la fel ca la apa si la sucuri, ne vom extinde. Din acelasi motiv cafeaua inca nu este exportata. De abia ajunge pe piata romaneasca", a mentionat Octavian Cretu, presedintele Romaqua.

Cafeaua Metropolitan este prajita si ambalata la unitatea de procesare pe care Romaqua o detine in Bucuresti. Gama Metropolitan cuprinde atat cafea macinata, cat si cafea boabe. In ceea ce priveste cantitatea de bauturi racoritoare care va fi vanduta in acest an, Romaqua estimeaza un volum de aproximativ 125 milioane de litri.

Dintre acestea, brandurile relansate Brifcor si Quick Cola vor avea o pondere de 20%.

"Ideea de relansare a pornit de la varianta originala a acestor sucuri comercializate inainte de 1989 si care pe vremuri erau foarte consumate si ne-am gandit ca ar putea sa prinda si acum", a mai declarat Octavian Cretu. Reprezentantii companiei considera ca notorietatea celor doua branduri va contribui la relansarea acestora in proportie de 65%.

Romaqua a intrat pe segmentul bauturilor racoritoare in 2004, odata cu lansarea gamei Giusto. Unitatea de productie de sucuri este situata la Busteni si are o capacitate de imbuteliere de 200 mil. litri anual.

Un alt brand pe care Romaqua vrea sa-l relanseze este apa minerala Stanceni, care in prezent este comercializata doar in cateva judete din Romania.

"Anul trecut apa minerala Stanceni a inregistrat vanzari de 10 milioane de litri, iar anul acesta preconizam vanzari de patru ori mai mari", a declarat Mihaela Draghici, director de PR la Romaqua. Segmentul apei minerale aduce 66% din cifra de afaceri a grupului, restul fiind bauturile racoritoare (30%) si cafeaua (4%).

Grupul a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 48 mil. euro (175 mil. lei), in crestere cu 20% fata de anul precedent. Investitiile programate pentru acest an se situeaza in jurul a 8 mil. euro, fiind orientate in principal spre cresterea capacitatii de productie si imbuteliere. Grupul Romaqua are in prezent 1.000 de angajati, cu 20% mai mult decat la sfarsitul anului 2004.

Principalii concurenti Romaqua pe piata cafelei din Romania sunt Elite, Tchibo, Jacobs, Cafea Fortuna. Romaqua este unul dintre cei mai mari jucatori pe piata bauturilor racoritoare, alaturi de Coca-Cola HBC, European Drinks si Quadrant Amroq Beverages.

Consumul de cafea macinata pe piata romaneasca a crescut cu aproape 18% in perioada 2001-2005, in aceeasi perioada ritmul ascendent al cafelei macinate fiind mai accentuat, de 64%, arata un studiu GfK. Conform aceleiasi surse, cafeaua preambalata si-a crescut treptat ponderea in preferintele consumatorilor, pana la aproximativ 45% in prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO