Companii

Producătorul Borsec a marcat cel mai bun an din ultimii şase. Vremea bună şi reducerea TVA au dus afacerile Romaqua la 632 de milioane de lei

Radu Lăzăroiu, managing director al Romaqua Group: Oamenii încep să consume produse mai scumpe, asftfel că nu vorbim doar despre consum în creştere la modul general. Iar asta se vede şi în cifre. Am ajuns cu greu la o cotă de piaţă de 31,7% în valoare pe ape îmbuteliate şi nu dăm înapoi, vrem să mai câştigăm procente.

Radu Lăzăroiu, managing director al Romaqua Group: Oamenii încep să consume produse mai scumpe, asftfel că nu vorbim doar despre consum în creştere la modul general. Iar asta se vede şi în cifre. Am ajuns cu greu la o cotă de piaţă de 31,7% în valoare pe ape îmbuteliate şi nu dăm înapoi, vrem să mai câştigăm procente.

Autor: Corina Mirea

21.04.2016, 00:05 570

„Reducerea TVA este o măsură bună care se va mai resimţi încă doi-trei ani în creşteri pentru toţi jucătorii din industria alimentară.“

Romaqua Group, cel mai mare îmbu­te­liator local de apă minerală naturală, care de­ţine în portofoliul branduri precum Borsec, Aquatique şi Stânceni, dar şi brandul de sucuri Giusto şi berile Albacher sau Dorfer, a înregistrat anul trecut afaceri de 632 de milioane de lei (142 de milioane de euro – n.red.), potrivit informaţiilor companiei.

Acesta este cel mai bun rezultat al Romaqua din ultimii şase ani, conform datelor ZF, şi reprezintă o creştere de 13% faţă de anul precedent. Compania vine după un 2013 şi un 2014 în care businessul a înregistrat scăderi de 2%, respectiv de 5%. 

„Evoluţia bună de anul trecut a fost ge­ne­rată în principal de  vremea bună şi de scă­derea TVA (iunie 2015, de la 24% la 9% - n.red.), care s-a simţit destul de puternic. Din păcate, preţurile produselor noastre de la raft sunt la nivelul la care erau înainte de reducere. Am observat atunci, imediat după aplicarea scăderii, şi o reducere de preţuri, însă nu a durat mult. Dar nu cred că este numai cazul apei, ci al tuturor produselor alimentare. Cred însă că este o măsură bună, care se va resimţi încă doi-trei ani în creşteri pentru toţi jucătorii din industria ali­mentară“, a spus Radu Lăzăroiu, ma­naging director al Romaqua Group. El a fost prezent ieri la un eve­niment organizat de îm­bu­teliator, care a marcat 210 ani de când apa din Bor­sec (un oraş cu 2.500 de locuitori din Harghita) a fost îmbu­teliată pentru prima dată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO