Companii

Producatorul apei Bucovina vrea sa devanseze Izvorul Minunilor si Perla Harghitei in doi ani

Producatorul apei Bucovina vrea sa devanseze Izvorul Minunilor si Perla Harghitei in doi ani
21.05.2009, 00:00 770

Dupa finalizarea unei investitii de circa 9 mil. euro in dublarea capacitatii de imbuteliere in fabrica de la Vatra Dornei la sfarsitul lui 2008, producatorul apei minerale Bucovina tinteste locul al treilea pe piata de profil in urmatorii doi ani.

Bucovina este al 5-lea mare imbuteliator de apa minerala, dupa Romaqua, Coca-Cola Hellenic, European Drinks si Perla Harghitei, potrivit datelor Societatii Nationale a Apelor Minerale pe 2008, pe o piata estimata in jurul a 300 mil. euro si dominata de antreprenori locali.
„In primul trimestru al anului am avut o crestere a vanzarilor de 11% fata de aceeasi perioada din 2008, in linie cu estimarile noastre pentru intregul an. Vizam cresterea cotei de piata a Bucovina cu 1-2 puncte procentuale in 2009", spune Marian Ene, directorul de marketing al Rio Bucovina.
 
Controleaza aproape 10% din piata
Cota de piata estimativa detinuta de Bucovina pe piata apelor minerale este de 8-10%. Compania, care activeaza si pe segmentul bauturilor racoritoare - cu brandul Rio - si pe cel al sucurilor naturale de fructe cu produsele importate Beckers's Bester, a avut anul trecut afaceri de 81 mil. lei (22 mil. euro), in crestere cu 11% fata de valoarea din 2007.
Anul trecut, aceasta a imbuteliat aproape 100 mil. litri de apa in unitatea detinuta la Vatra Dornei, potrivit propriilor date.
Marian Ene precizeaza ca tinta Bucovina este intrarea in Top 3 branduri de apa minerala in urmatorii doi ani. In acest clasament erau incluse anul trecut marcile Borsec (Romaqua), Dorna (Coca-Cola) si Izvorul Minunilor (European Drinks), potrivit datelor din piata. Intarea in Top 3 a apei Bucovina ar insemna si devansarea Perla Harghitei, care se situeaza pe locul al patrulea in clasamentul imbuteliatorilor realizat de SNAM, cu un volum al productiei de 109 mil. litri.
Izvorul Minunilor, unul dintre cele mai vechi si mai puternice branduri din portofoliul grupului European Drinks, detinut de fratii Ioan si Viorel Micula, a avut anul trecut volume imbuteliate de 122 mil. litri.
Ene mai subliniaza ca intrarea in Top 3 a Bucovina s-ar putea realiza nu doar pe baza cresterii volumelor vandute in urmatorii doi ani, ci si pe repozitionarea Bucovina pe segmentul premium al pietei prin investitii in promovare estimate de companie la un milion de euro in perioada 2008-2009. Proiectul a fost demarat la inceputul anului trecut.
O alta masura care ar putea sustine aceasta repozitionare este lansarea apei Bucovina imbuteliate la sticla si destinate exclusiv distributiei in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), realizata la finele lui 2008.
Investitiile in promovare, dar si cele realizate in productie in ultimii ani, estimate de companie la peste 9 mil. euro, au diminuat valoarea profitului net al Rio Bucovina la 5 mil. lei (1,3) in 2008, fata de 7 mil. lei (2 mil. euro) in anul anterior. Tinta pentru 2009 este mentinerea profitului in jurul a 5 mil. lei. Compania este detinuta din anul 2006 de sirianul Khatab Ahmad.
 
Start la exporturi
Directorul de marketing al Rio Bucovina mai spune ca planurile de dezvoltare ale brandului de apa din portofoliu vizeaza si demararea exporturilor in acest an pe piete precum Statele Unite, Canada sau India.
„Chiar daca nu sunt aproape de Romania, aceste piete au un potential foarte mare: cresc temperaturile medii anuale peste tot in lume, ceea ce genereaza cresteri de consum de apa minerala, iar pe de alta parte scade debitul izvoarelor din cauza poluarii si a activitatii industriale intense. Nu ne uitam la Europa, pentru ca aici competitia este foarte mare", explica Ene.
El estimeaza ca exporturile ar putea ajunge sa reprezinte 10% din cifra de afaceri a companiei in urmatorul an.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO