Companii

Producatorii de sucuri au o noua miza: piata de ice tea

14.04.2008, 19:45 125

Vanzarile de ice tea (ceai gata-preparat), cel mai dinamic segment al pietei de bauturi racoritoare, ar putea ajunge in acest an aproape de 80 de milioane de litri, adica peste 3% din consumul total de soft drinks (care includ si apa minerala).
Pepsi si Coca-Cola, cei care in 2003-2004 au adus pe piata romaneasca primele bauturi ice tea produse local, au avut in ultima perioada o competitie din ce in ce mai mare.
Pe acelasi segment au intrat anul trecut companiile romanesti cu o pozitie solida pe piata apelor minerale, Romaqua si European Drinks, dar si producatorul polonez Tymbark Maspex, in timp ce Parmalat, imbuteliatorul sucurilor Santal, a scos pe piata varianta la PET a produsului.
In cazul unui segment aflat in faza initiala de dezvoltare, cresterea competitiei pe piata duce la majorarea consumului.
"Bauturile racoritoare pe baza de ceai reprezinta o categorie in crestere in Romania, ceea ce arata ca romanii incep sa fie preocupati de echilibrul natural dintre viata activa si momentele de relaxare. Conform datelor Canadean, anul trecut in Romania au fost vanduti peste 60 milioane de litri de ice tea, iar previziunile pentru 2008 indica o crestere a ratei de consum cu peste 30%", a declarat Dragos Militaru, market manager in cadrul Coca-Cola Romania & Moldova.
Compania si-a marit recent portofoliul local de ceaiuri preparate Nestea cu doua variante noi. Si Pepsi va miza in acest an pe cresterea consumului local de bauturi racoritoare necarbonatate, potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor Pepsi Americas Romania.
Lupta pentru primul loc pe segmentul ice tea este stransa si se da intre Coca-Cola, compania care ocupa prima pozitie pe segmentul still drinks (sucuri plate cu continut de fruct sub 15%) cu Cappy, si Pepsi, al doilea mare jucator pe piata soft drinks.
In timp ce segmentul bauturilor racoritoare carbonatate, dominat de produsele cola, isi diminueaza ritmul de crestere, producatorii de profil se orienteaza tot mai mult catre segmentele slab dezvoltate ale pietei necarbonatatelor.
In urmatorii ani am putea vedea pe piata locala categorii noi de produse, precum apa cu aroma de fructe.
Valoarea totala a pietei de bauturi necarbonatate din Romania este estimata in prezent la peste 150-200 de milioane de euro, cei mai mari jucatori fiind Coca-Cola HBC Romania (Cappy, Nestea), Pepsi Americas (Prigat, Lipton), European Drinks (Fruttia), La Festa (Tedi si Tymbark), Parmalat (Santal), Cyrom (Pfanner) si Rauch (Rauch).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO