Companii

Primul indicator pe piaţa de sucuri şi snacks-uri în T3: declinul PepsiCo rămâne la peste 10%

Autor: Mihaela Popescu

10.10.2010, 23:47 154

Primul raport financiar pe trimestrul al treilea al unui jucătorde top din industria băuturilor răcoritoare şi a snacks-urilorindică lipsa semnalelor de redresare a consumului local.

Compania americană PepsiCo, care deţine în Româniaîmbuteliatorul Pepsi şi compania Star Foods - producătorulchips-urilor Lay's, - a înregistrat în trimestrul al treilea oscădere a volumelor de vânzări la nivel local de peste 10% faţă deperioada similară din 2009, potrivit ultimului său raport financiarpublicat în Statele Unite.

Scăderi double digit (de peste 10%) au fost înregistrate înacest interval pe ambele segmente de piaţă acoperite de PepsiCo înRomânia: băuturi non-aloolice şi snacks-uri sărate.

Ritmul de declin al volumelor de vânzări ale PepsiCo la nouăluni s-a menţinut astfel la peste 10%, fiind similar celuiînregistrat pe primul semestru din an.

PepsiCo a demarat în acest an procesul de fuziune a companiilorQuadrant Amroq-Beverages şi Star Foods, în urma preluării integralea îmbuteliatorului Pepsi Americas printr-o tranzacţie la nivelinternaţional. Fuziunea a adus şi schimbări în politica decomunicare a celor două companii, aceasta fiind în prezent mult mairestrictivă faţă de 2009.

Producătorul local al Pepsi a avut şi anul trecut un declin alvolumelor vândute de peste 10%, comparativ cu 2008 scădereavalorică a afacerilor fiind chiar mai abruptă, de 20%. QuadrantAmroq-Beverages a înregistrat afaceri de 160,3 mil. euro anultrecut, faţă de 202,2 mil. euro în 2008, potrivit datelor de laRegistrul Comerţului.

Producătorul deţine în prezent trei fabrici în România, cea maimare dintre acestea fiind inaugurată lângă Bucureşti în toamnaanului trecut, prin investiţii de 85 mil. dolari într-un proiectpornit de la zero.

La rândul său, compania Star Foods, care deţine în portofoliubranduri precum Lay's, Krax şi Cheetos şi o fabrică în PopeştiLeordeni (judeţul Ilfov), a raportat anul trecut afaceri de 347mil. lei (82 mil. euro), în scădere cu 4% faţă de valoarea din2008, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

2010 ar putea fi primul an de declin al businessului local alPepsiCo cu un ritm de peste 10% pe ambele segmente de piaţăacoperite: băuturi răcoritoare şi snacks-uri, ţinând cont descăderea volumelor de vânzări înregistrată pe primele nouă luni şide faptul că toţi jucătorii mari au apelat la creşterea număruluipromoţiilor sau au îngheţat preţurile la consumatorul final înciuda inflaţiei, pentru a susţine consumul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO