Primul indicator pe piaţa de sucuri şi snacks-uri în T3: declinul PepsiCo rămâne la peste 10%

Autor: Mihaela Popescu 10.10.2010

Primul raport financiar pe trimestrul al treilea al unui jucător de top din industria băuturilor răcoritoare şi a snacks-urilor indică lipsa semnalelor de redresare a consumului local.

Compania americană PepsiCo, care deţine în România îmbuteliatorul Pepsi şi compania Star Foods - producătorul chips-urilor Lay's, - a înregistrat în trimestrul al treilea o scădere a volumelor de vânzări la nivel local de peste 10% faţă de perioada similară din 2009, potrivit ultimului său raport financiar publicat în Statele Unite.

Scăderi double digit (de peste 10%) au fost înregistrate în acest interval pe ambele segmente de piaţă acoperite de PepsiCo în România: băuturi non-aloolice şi snacks-uri sărate.

Ritmul de declin al volumelor de vânzări ale PepsiCo la nouă luni s-a menţinut astfel la peste 10%, fiind similar celui înregistrat pe primul semestru din an.

PepsiCo a demarat în acest an procesul de fuziune a companiilor Quadrant Amroq-Beverages şi Star Foods, în urma preluării integrale a îmbuteliatorului Pepsi Americas printr-o tranzacţie la nivel internaţional. Fuziunea a adus şi schimbări în politica de comunicare a celor două companii, aceasta fiind în prezent mult mai restrictivă faţă de 2009.

Producătorul local al Pepsi a avut şi anul trecut un declin al volumelor vândute de peste 10%, comparativ cu 2008 scăderea valorică a afacerilor fiind chiar mai abruptă, de 20%. Quadrant Amroq-Beverages a înregistrat afaceri de 160,3 mil. euro anul trecut, faţă de 202,2 mil. euro în 2008, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Producătorul deţine în prezent trei fabrici în România, cea mai mare dintre acestea fiind inaugurată lângă Bucureşti în toamna anului trecut, prin investiţii de 85 mil. dolari într-un proiect pornit de la zero.

La rândul său, compania Star Foods, care deţine în portofoliu branduri precum Lay's, Krax şi Cheetos şi o fabrică în Popeşti Leordeni (judeţul Ilfov), a raportat anul trecut afaceri de 347 mil. lei (82 mil. euro), în scădere cu 4% faţă de valoarea din 2008, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

2010 ar putea fi primul an de declin al businessului local al PepsiCo cu un ritm de peste 10% pe ambele segmente de piaţă acoperite: băuturi răcoritoare şi snacks-uri, ţinând cont de scăderea volumelor de vânzări înregistrată pe primele nouă luni şi de faptul că toţi jucătorii mari au apelat la creşterea numărului promoţiilor sau au îngheţat preţurile la consumatorul final în ciuda inflaţiei, pentru a susţine consumul.