Companii

Portretul consumatorului român colecţionar de puncte bonus de la magazine

Portretul consumatorului român colecţionar de puncte...

Autor: Ana Maria Petcana

15.12.2014, 13:01 291

Raportul, comandat de TCC Global, firmă specializată în programe de fidelizare pe termen scurt, arată că peste 80% dintre respondenţi au participat în ultimele trei luni la o campanie de fidelizare care constă în acumularea de puncte bonus şi 57% dintre ei participă în prezent la un astfel de program.

Consumatorii români sunt de părere că cele mai interesante programe de loialitate sunt cele care oferă produse gratis, trei sferturi dintre ei ar participa chiar la astfel de programe care prevăd şi donaţii în scopuri caritabile, iar cei mai mulţi dintre români preferă să strângă puncte bonus pe baza cardurilor de client, pe locul al doilea fiind punctele bonus tip timbru. Colecţionarea punctelor bonus pe baza aplicaţiilor smartphone se află pe ultimul loc în preferinţele românilor.

"Experienţa ne arată că fidelizarea consumatorilor este provocată de percepţia potrivit căreia colectând puncte bonus acumulezi, psihologic vorbind, «valoare adăugată». Strângerea de puncte este motivantă, chiar distractivă şi, odată lansat, acest proces induce în percepţia consumatorului sentimentul că are un scop, o ţintă. Această stare emoţională de anticipare este cea care îi determină pe consumatori să ia parte la astfel de programe şi ne bucurăm să vedem astfel de reacţii şi în rândul consumatorilor din România", a spus Manfred Litschka, director regional de vânzări la TCC Global.

Într-un top al premiilor pe baza punctelor bonus, primul loc este ocupat de aparatura de uz casnic (23%), urmată de soluţiile de îngrijire personală (15%) şi de ustensilele pentru gătit (12%).

Aceste rezultate ilustrează faptul că cei mai mulţi consumatori sunt încântaţi de colectarea punctelor pentru obţinerea, în mod gratuit, a unor premii pe care nu şi le-ar fi permis în mod normal, arată studiul.

Profilul consumatorului care participă preponderent la colecţionarea de puncte bonus este, potrivit Nielsen, femeie de 25 - 40 de ani, care trăieşte în nord-vestul României, într-o familie cu patru membri, are copii mai mici de 14 ani şi îşi face de obicei cumpărăturile la Penny, Cora sau Mega Image.

Studiul Nielsen a mai scos în evidenţă faptul că românii află de regulă de programele de fidelizare de la vânzători sau cu ajutorul reclamelor din magazine, dar un instrument important sunt şi fly-erele promoţionale primite în căsuţa poştală.

Românii sunt interesaţi de obicei de programele de loialitate pe termen scurt ale majorităţii retailerilor, însă întrebaţi ce campanii ar recomanda, cei mai mulţi au indicat Metro, Lidl, Cora, Auchan şi Carrefour.

O altă concluzie a Nielsen este că românii sunt încă departe de a fi fideli unei reţele comerciale, 25% dintre respondenţi spunând că sunt gata să schimbe retailerul pentru unul care are o campanie de fidelizare mai interesantă din punctul de vedere al punctelor bonus, iar 60% dintre subiecţi au răspuns că nu exclud schimbarea retailerului.

Studiul Nielsen a fost realizat online în perioada 10 – 16 octombrie 2014.

Grupul britanic TCC Global operează în peste 60 de ţări şi anul trecut a avut o cifră de afaceri de un miliard de euro. TCC este prezent în România din 2008, derulează programe de loialitate cu OMV, Mega Image, Penny, Kaufland, Metro şi Billa, iar anul trecut afacerile companiei au atins 14 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO