Companii

Plannja devine producator si vede un plus de 20% la vanzari

01.12.2009, 23:14 100

Plannja SRL, subsidiara locala a grupului suedez Plannja,specializat in productia de profiluri din tabla de otel, a deschisprima linie de productie de pe piata romaneasca, investitie care seridica pana in prezent la 2,5 milioane de euro.

Investitia face parte dintr-un program mai amplu de extindere aunitatilor de productie in Romania, valoarea totala a programuluifiind de 9 milioane de euro.

"Investitia in noua unitate de productie se ridica laaproximativ 2,5 milioane de euro si face parte dintr-un program maiamplu de extindere a unitatilor de productie. Prima unitate deproductie cuprinde doua linii de fabricatie, pentru tablaindustriala, respectiv profiluri pentru acoperisuri si pereti. Inaceeasi unitate ne propunem sa instalam anul viitor alte doua liniide productie pentru tigla metalica si accesorii pentruacoperisuri", a declarat Nicola Bocaciu, directorul general alPlannja in Romania. Cele doua linii instalate pana in prezent au ocapacitate de productie de 100.000 de metri patrati de profilurimetalice pe an.

Pentru anul viitor, oficialul companiei apreciaza o crestere avanzarilor cu 20%, in conditiile in care cifra de afaceri a Plannjapentru acest an este estimata la 3 milioane de euro.

"Anual inregistram o crestere a vanzarilor de 5% fata de 2008,iar pentru sfarsitul anului apreciez o cifra de afaceri de 3milioane de euro. Fabrica va incepe productia efectiv de anulviitor, iar pentru 2010 estimez o crestere a vanzarilor de 20%", aadaugat Bocaciu.

De asemenea, in functie de evolutia pietei, compania ar puteaincepe tot de anul viitor etapa a doua de extindere a capacitatilorde productie, care prevede constructia unei hale in suprafata depeste 3.000 de metri patrati si care ar putea fi echipata cu liniide productie pentru jgheaburi si burlane.

Bocaciu a mai precizat ca noua unitate de productie vafunctiona, de asemenea, ca un centru logistic si pentru statelevecine Romaniei. "Intr-o prima etapa se are in vedere extindereavanzarilor pe pietele vecine Romaniei, cu precadere Ungaria,Ucraina, Bulgaria si Republica Moldova, unde grupul nu detineunitati de productie si unde se doreste optimizarea logistica acompaniei", a incheiat directorul Plannja in Romania.

Principalii competitori ai Plannja pe piata locala sunt Lindab(Suedia), Ruukki (Finlanda), Megaprofil si Coilprofil (Belgia) sauArcelor Mittal Construction, care si-au intarit pozitiile pe piatalocala dupa construirea unor fabrici.

Grupul Plannja, care proceseaza otelul fabricat de grupul suedezSSAB, are afaceri de circa 160 de milioane de euro si este prezentpe piata locala incepand din anul 1997. Compania activeaza pe piatade structuri metalice, estimata la circa 240 de milioane de euro in2008, si pe segmentul acoperisurilor din tabla, o piata de circa150 de milioane de euro.

Compania activeaza pe piata de structuri metalice, estimata lacirca 240 milioane de euro in 2008, si pe segmentul acoperisurilordin tabla, o piata de circa 150 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO