Plannja devine producator si vede un plus de 20% la vanzari

Autor: Vlad Anastasiu 01.12.2009

Plannja SRL, subsidiara locala a grupului suedez Plannja, specializat in productia de profiluri din tabla de otel, a deschis prima linie de productie de pe piata romaneasca, investitie care se ridica pana in prezent la 2,5 milioane de euro.

Investitia face parte dintr-un program mai amplu de extindere a unitatilor de productie in Romania, valoarea totala a programului fiind de 9 milioane de euro.

"Investitia in noua unitate de productie se ridica la aproximativ 2,5 milioane de euro si face parte dintr-un program mai amplu de extindere a unitatilor de productie. Prima unitate de productie cuprinde doua linii de fabricatie, pentru tabla industriala, respectiv profiluri pentru acoperisuri si pereti. In aceeasi unitate ne propunem sa instalam anul viitor alte doua linii de productie pentru tigla metalica si accesorii pentru acoperisuri", a declarat Nicola Bocaciu, directorul general al Plannja in Romania. Cele doua linii instalate pana in prezent au o capacitate de productie de 100.000 de metri patrati de profiluri metalice pe an.

Pentru anul viitor, oficialul companiei apreciaza o crestere a vanzarilor cu 20%, in conditiile in care cifra de afaceri a Plannja pentru acest an este estimata la 3 milioane de euro.

"Anual inregistram o crestere a vanzarilor de 5% fata de 2008, iar pentru sfarsitul anului apreciez o cifra de afaceri de 3 milioane de euro. Fabrica va incepe productia efectiv de anul viitor, iar pentru 2010 estimez o crestere a vanzarilor de 20%", a adaugat Bocaciu.

De asemenea, in functie de evolutia pietei, compania ar putea incepe tot de anul viitor etapa a doua de extindere a capacitatilor de productie, care prevede constructia unei hale in suprafata de peste 3.000 de metri patrati si care ar putea fi echipata cu linii de productie pentru jgheaburi si burlane.

Bocaciu a mai precizat ca noua unitate de productie va functiona, de asemenea, ca un centru logistic si pentru statele vecine Romaniei. "Intr-o prima etapa se are in vedere extinderea vanzarilor pe pietele vecine Romaniei, cu precadere Ungaria, Ucraina, Bulgaria si Republica Moldova, unde grupul nu detine unitati de productie si unde se doreste optimizarea logistica a companiei", a incheiat directorul Plannja in Romania.

Principalii competitori ai Plannja pe piata locala sunt Lindab (Suedia), Ruukki (Finlanda), Megaprofil si Coilprofil (Belgia) sau Arcelor Mittal Construction, care si-au intarit pozitiile pe piata locala dupa construirea unor fabrici.

Grupul Plannja, care proceseaza otelul fabricat de grupul suedez SSAB, are afaceri de circa 160 de milioane de euro si este prezent pe piata locala incepand din anul 1997. Compania activeaza pe piata de structuri metalice, estimata la circa 240 de milioane de euro in 2008, si pe segmentul acoperisurilor din tabla, o piata de circa 150 de milioane de euro.

Compania activeaza pe piata de structuri metalice, estimata la circa 240 milioane de euro in 2008, si pe segmentul acoperisurilor din tabla, o piata de circa 150 mil. euro