Companii

„Performanţa“ de pe calea ferată

„Performanţa“ de pe calea ferată

Autor: Mirabela Tiron

19.03.2024, 00:07 4577

Între nouă şi zece ore durează călătoria cu trenul pe Bucureşti-Cluj, o rută de sub 500 de kilometri, iar călătoria pe Bucureşti -Timişoara sare de zece ore, o rută de 533 de kilometri. 

Cei aproape 500 de kilometri între Bucureşti şi Cluj Napoca, al doilea oraş din România după numărul de firme înregistrate, sunt parcurşi în nouă-zece ore de trenurile CFR Călători, durata călătoriei fiind de peste două ori mai mare faţă de cea înregistrată de trenurile din Austria ce parcurg o distanţă similară pe ruta

Viena-Innsbruck. Şi în Germania, pe ruta Berlin-Munchen trenurile de pasageri parcurg cei 500 de kilometri în doar patru sau cinci ore.

Mai mult,  durata călătoriei cu trenul pe Bucureşti -Iaşi (406 km) ajunge la şapte ore, iar pe Bucureşti - Timişoara trenul face zece ore –, chiar zece ore şi jumătate, distanţa fiind de doar 533 de kilometri.

„Trenurile noastre pot circula cu 120 de kilometri pe oră, dar pe Bucureşti-Timişoara viteza comercială medie este la 50 de kilometri pe oră pentru că sunt restricţii de circulaţie, aşteptăm lucrările de modernizare“, a spus pentru ZF Liviu Pescăraşu, directorul general al operatorului feroviar privat Astra Transcarpatic, controlat de Valer Blidar.

În timp ce în ţările care au prioritizat dezvoltarea transportului feroviar trenurile de pasageri circulă cu viteză medie de 125 -130 de km pe oră, în România eficienţa transportului  feroviar rămâne mult sub cea a ţărilor din regiune, cu viteze medii de 50 de km pe oră.

Spre comparaţie, în Polonia, călătoria între Varşovia şi Gdansk (327 de km) durează între două ore şi jumătate -trei ore şi jumătate în funcţie de tren. Altfel spus, trenurile circulă cu viteza medie de 93 -130 km pe oră. În Cehia, călătoria între Praga şi Ostrava (351 de km) durează trei ore, adică trenurile se deplasează cu o viteză medie de 117 de km pe oră. Preţul unei călătorii este de 18  euro.

În Austria, Viena este conectată de Innsbruck în patru -patru ore şi jumătate pe calea ferată, o distanţă de circa 500 de km. Trenurile, care au şi WiFi, se deplasează cu viteză medie de 125 km/ oră.

Pe fondul deteriorării infrastructurii feroviare şi a vitezei mici cu care circulă trenurile, traficul de pasageri pe calea ferată  s-a ridicat la 70 milioane de persoane în 2022 în România, faţă de peste 100 de milioane de pasageri în 2001.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO