Ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul internaţional Henri Conadă, o investiţie de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,24 milioane de pasageri, faţă de 700.000 de pasageri anul anterior.
Altfel spus, această rută a atras doar 8% din numărul total de pasageri care au ajuns pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, potenţialul liniei feroviare fiind mult mai mare. Anul trecut, aeroportul din Otopeni a ajuns la 14,6 milioane de pasageri.
„Vrem să scădem timpul de parcurs şi ritmicitatea curselor de la 40 de minute la jumătate de oră. Traficul pe această rută a ajuns la peste un milion de pasageri anul trecut şi vrem să atragem trafic şi din jurul Bucureştiului, din Buftea, Fundulea, Giurgiu“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. În continuare sunt efectuate zilnictur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică), iar restul de compania de stat CFR Călători.
Mai mult, această rută are o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoara dar şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.
În prezent, călătoria cu trenul pe această rută durează 20-25 de minute iar preţul unui bilet este de 5 lei.