Companii

Primăria Capitalei face primul pas spre zona metropolitană a Capitalei şi se aşteaptă la 25 de milioane de călătorii cu viitorul tren metropolitan dintre Gara de Nord, Pipera şi Gara Obor

Primăria Capitalei face primul pas spre zona...

Autor: Bogdan Alecu

11.09.2022, 10:51 12150

♦ Primăria Capitalei vrea să unească pentru început trei zone de interes ale Bucureştiului cu ajutorul unui tren metropolitan ♦ Pentru toate traseele trenului metropolitan, s-a estimat o cerere de 82.000 de călătorii pentru zilele lucrătoare, respectiv 24,6 mil. călătorii pe an ♦ Estimarea pentru ruta Bucureşti-Nord-Bucureşti-Obor este de 5.900 de călătorii/zi lucrătoare, respectiv 1,7 mil. călătorii anual.

Lipsa unui transport public re­gional eficient pune presiune pe infrastructura subdezvolta­tă a Bucureştiului. Dacă oraşe­le vestice s-au dezvoltat pe modelul suburbiilor conectate la punctele principale de interes prin trenuri, Bucureştiul a abandonat aproape complet componenta feroviară şi fiecare s-a descur­cat cum a crezut - prin achiziţia unei maşini.

Trenul metropolitan ar urma să uneas­că punctele de la marginea Bucureştiului cu două zone importante ale Capitalei, însă viteza cu care o va face va con­ta cel mai mult. Mo­men­tan viteza medie a trenurilor de călători este circa 45 km/h.

Trenurile metropolitane sunt utilizate în Europa Cen­trală şi de Vest pentru a aduce către zonele de interes oameni care trăiesc în suburbii.

Bucureştiul s-a transformat într-un Manhattan al Europei de Est când vine vorba de fluxul zilnic de navetişti. De luni până vineri începând cu 5 dimineaţa coloa­ne de microbuze, autobuze şi maşini per­sonale se îndreaptă spre Capitală pentru a suplimenta forţa de muncă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO