♦ Primăria Capitalei vrea să unească pentru început trei zone de interes ale Bucureştiului cu ajutorul unui tren metropolitan ♦ Pentru toate traseele trenului metropolitan, s-a estimat o cerere de 82.000 de călătorii pentru zilele lucrătoare, respectiv 24,6 mil. călătorii pe an ♦ Estimarea pentru ruta Bucureşti-Nord-Bucureşti-Obor este de 5.900 de călătorii/zi lucrătoare, respectiv 1,7 mil. călătorii anual.
Lipsa unui transport public regional eficient pune presiune pe infrastructura subdezvoltată a Bucureştiului. Dacă oraşele vestice s-au dezvoltat pe modelul suburbiilor conectate la punctele principale de interes prin trenuri, Bucureştiul a abandonat aproape complet componenta feroviară şi fiecare s-a descurcat cum a crezut - prin achiziţia unei maşini.
Trenul metropolitan ar urma să unească punctele de la marginea Bucureştiului cu două zone importante ale Capitalei, însă viteza cu care o va face va conta cel mai mult. Momentan viteza medie a trenurilor de călători este circa 45 km/h.
Trenurile metropolitane sunt utilizate în Europa Centrală şi de Vest pentru a aduce către zonele de interes oameni care trăiesc în suburbii.
Bucureştiul s-a transformat într-un Manhattan al Europei de Est când vine vorba de fluxul zilnic de navetişti. De luni până vineri începând cu 5 dimineaţa coloane de microbuze, autobuze şi maşini personale se îndreaptă spre Capitală pentru a suplimenta forţa de muncă.