Companii

Pepsi intră în luptă cu Red Bull şi Coca-Cola pe energizante

Autor: Ioana David

26.04.2012, 00:03 983

Compania americană PepsiCo, care deţine pe piaţa locală afacerea de îmbuteliere a băuturilor Pepsi şi producătorul de snacks-uri Star Foods, a intrat pe piaţa băuturilor ener­gizante cu brandul Adrenaline. Acesta este unul dintre puţinele seg­men­te din cadrul băuturilor răcori­toare care au înregistrat creştere anul trecut, în ciuda declinului economic, potrivit reprezentanţilor PepsiCo.

"Piaţa de băuturi energizante în România înregistrează un consum per capita la un nivel încă foarte scăzut, dar cu cea mai mare creştere agregată în ultimii ani în cadrul LRB - liquid refreshment beverages. Conform studiului Canadean, piaţa de energy drinks a atins anul trecut 14,7 milioane litri", spune Jeanina David, Brand Manager CSD Flavors al PepsiCo România.

Luând în calcul un preţ de 20 de lei (aproape 5 euro) pen­tru un litru de energizant, o valoare orientativă a pieţei s-ar putea situa între 60 şi 70 mil. euro. Pe această piaţă, PepsiCo se întâlneşte cu firme precum Red Bull (care are brandul cu acelaşi nume), Coca-Cola (care are brandul Burn) şi alţii.

PepsiCo reprezintă un business de peste 200 de milioane de euro şi aproximativ 2.000 de angajaţi în România. Firma americană operează pe plan local o fabrică de îmbuteliere a băuturilor Pepsi, Prigat sau Lipton în comuna Dragomireşti, la ieşirea din Capitală spre Piteşti, şi o fabrică de snacks-uri în Popeşti-Leordeni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO