Business Internaţional

Cât costă "energia" dintr-un pahar: 37 mld. dolari. Cum işi dispută Red Bull, Monster şi Burn supremaţia pe glob

Cât costă "energia" dintr-un pahar: 37 mld. dolari. Cum işi dispută Red Bull, Monster şi Burn supremaţia pe glob

Autor: Ioana David

20.02.2012, 14:27 1331

Consumul global de băuturi energizante a crescut cu 14% anul trecut atingând 4,8 miliarde de litri, arată un studiu al companiei de consultanţă din domeniu Zenith International.

Datele citate relevă că din punctul de vedere al valorii, creşterea a fost mai importantă. În ultimii cinci ani avansul mediu anual a fost de 13%, astfel că piaţa a ajuns în 2011 la valoarea de 37 mld. dolari (26,5 mld. euro).

"Băuturile energizante rămân cel mai dinamic segment al pieţei de băuturi răcoritoare, creşterile fiind solide în majoritatea ţărilor", a spus Esther Renfrew, market intelligence director al Zenith.

Raportul companiei acoperă 57 de state, iar cele mai mari pieţe sunt SUA, Vietnam, China, United Kingdom, Thailanda, Mexic, Australia, Germania, Polonia şi Arabia Saudită.

Totodată, Australia, Noua Zeelandă, Austria, Arabia Saudită şi Israel au cel mai mare consum pe cap de locuitor.

La nivel mondial, brandurile cu cele mai mari vânzări sunt Red Bull, Monster şi Burn. La nivel regional, brandurile cheie sunt Power Horse în Orientul Mijlociu, Lipovitan în Asia-Pacific şi V în Australia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO