Companii

Parmalat investeste in cresterea productiei de sucuri

03.08.2005, 18:38 33

Parmalat Romania, filiala gigantului alimentar italian, care a trecut anul trecut printr-un mare scandal financiar, a finalizat saptamana aceasta prima faza a unei investitii la fabrica sa de sucuri Santal din Tunari (Bucuresti).

"Am facut o investitie importanta in achizitia unei noi linii de productie, pentru ca am schimbat ambalajul la cea mai mare parte a variantelor de Santal la cutie. Este vorba de un ambalaj cu un alt design si un alt sistem de inchidere", a spus Gianpaolo Manzonetto, directorul general al Parmalat Romania. El nu a dorit sa precizeze valoarea investitiei, insa a adaugat ca aceasta este numai o prima etapa din planul de investitii pe 2005, care mai include alte doua etape.

"Anul trecut, investitiile noastre au fost de un milion de euro, anul acesta vor fi mult mai mari, insa nu pot preciza valoarea decat dupa data de 1 octombrie, data la care compania-mama din Italia va fi relistata la bursa de valori", a spus directorul filialei din Romania.

Compania italiana Parmalat, unul din principalele grupuri alimentare din lume, a intrat in 2003 sub protectia legii falimentului, dupa ce a dezvaluit datorii nejustificate de peste 10 miliarde de euro. Compania urma sa se relisteze la bursa de valori in aceasta vara, insa acest obiectiv a fost amanat pentru toamna acestui an.

Desi a anuntat venituri in scadere pentru 2004, marcile companiei nu si-au pierdut foarte mult din valoare in urma scandalului. Veniturile grupului Parmalat s-au cifrat in 2004 la aproape 4 miliarde de euro, cu 650 de milioane de euro mai putin decat in anul anterior.

Pe piata romaneasca principala marca a Parmalat este Santal, care ocupa una din primele pozitii pe piata sucurilor naturale. Compania are doua unitati de productie - una la Baia Mare si una la Bucuresti -, ambele avand in total peste 130 de angajati. "Datorita investitiilor in productie, in prezent compania isi majoreaza si numarul de angajati", a mai spus Manzonetto.

El a refuzat sa dea publicitatii detalii despre rezultatele financiare de anul trecut ale Parmalat Romania. Obiectivul companiei pentru 2004 era o cifra de afaceri de circa 10 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2003.

Manzonetto a spus in schimb ca vanzarile de sucuri marca Santal au crescut anul acesta "peste media pietei". "Este adevarat ca vremea racoroasa nu a favorizat piata, insa vanzarile noastre au crescut datorita investitiilor realizate anul trecut in schimbarea ambalajelor la sticla", a comentat directorul. Anul trecut, Parmalat Romania a investit circa un milion de euro in lansarea unui nou ambalaj pentru Santal la sticla.

Totodata, Parmalat Romania a inceput sa importe anul trecut si marca sa de biscuiti Grisbi si a lansat si o serie de produse lactate pentru copii, doua segmente in plina ascensiune pe piata romaneasca.

Cu sucurile Santal, Parmalat ocupa una din principalele pozitii pe piata sucurilor naturale, unde concureaza cu Cappy (Coca-Cola HBC Romania), Prigat (Quadrant Amroq Beverages) si Fruttia (grupul local European Drinks).

Scandalul declansat la Parmalat anul trecut continua sa faca victime in randul marilor companii. Recent, procurorii care investigheaza cazul Parmalat au cerut trimiterea in judecata a patru banci importante pentru rolul jucat de acestea in falimentul grupului producator de produse lactate - Citigroup si Morgan Stanley din Statele Unite, banca germana Deutsche Bank si cea elvetiana UBS. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO