Companii

Pangram si-a majorat profitul operational cu 38%, la 2,2 mil. euro

31.01.2007, 14:51 34

Compania Pangram Resita, unul dintre principalii producatori de paste de pe piata locala, estimeaza o crestere de 25% afacerilor in acest an, pe fondul extinderii exporturilor in tarile vecine si in cele din Europa de Vest.
"Cresterea prognozata pentru 2007, de 20-25%, se bazeaza pe abordarea de piete noi ca Bulgaria si Serbia, dar si pe posibilitatea de a exporta in Europa de Vest", a declarat Ioan Popa, directorul general al companiei.
Ritmul de crestere estimat pentru acest an este similar celui din 2006, cand Pangram a obtinut o cifra de afaceri cu 22% mai mare fata de 2005, motivata in principal de maturizarea sistemului propriu de distributie.
Producatorul a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 18,5 milioane de euro si un profit operational de aproximativ 2,2 milioane de euro, in crestere cu 38% fata de 2005.
"Maturizarea sistemului de distributie a dus la un mix de vanzari echilibrat intre retailul traditional si cel modern", a explicat Popa. Potrivit directorului general al companiei, "piata traditionala" detine inca 60% din totalul vanzarilor de bunuri de larg consum. Un alt motiv al cresterii este reprezentat de diversificarea gamei de produse. "Am introdus noi produse pe piata in special in gama de paste umplute, dar si un sortiment de paste din faina de orez sau porumb", a mai spus directorul general al Pangram.
Alaturi de produsele mentionate anterior, compania a mai inregistrat cresteri si la vanzarile de rosii decojite si la cuburile sub marca Monte Banato, produse importate din regiunea Salerno, Italia.
"Cresteri semnificative am obtinut si in vanzarea uleiului de masline Sasso, in ciuda concurentei uleiurilor reziduale ce provin din Turcia sau Grecia", a spus Ioan Popa.
Pangram a finalizat in luna martie a anului trecut montarea celei de-a patra linii de productie de paste, marindu-si capacitate totala de productie la 100 de tone de paste pe zi.
"Investitii s-au mai facut si in parcul auto, care insumeaza aproximativ 200 de masini, cat si in domeniul IT si transmisii, unde am pus in practica un sistem de preluare comenzi, facturare, stocuri, de ultima generatie, fapt ce a dus la eficientizarea activitatii de distributie", a completat directorul Pangram.
Potrivit estimarilor reprezentantului companiei, Pangram are o cota de piata care se situeaza in jurul valorii de 26-28% pe paste in general si 78% la paste cu ou.
Pe o piata al carei consum este estimat la 27 de milioane de euro, concurentii principali ai Pangram sunt producatorii de paste Baneasa Bucuresti, Pambac Bacau, Arnos Oradea si European-Drinks Food.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO