Companii

Pangram a facut anul trecut opt milioane de euro din paste

15.03.2004, 00:00 89



Producatorul de paste fainoase Pangram SA Resita a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 8 milioane de euro in crestere cu 28% fata de anul precedent. Pentru acest an estimarile merg catre realizarea unei cifre de afaceri de 11 milioane de euro. "De circa trei luni lucram si cu Unilever careia ii livram paste fainoase pentru supele Knorr", spune Ioan Popa directorul general si unul dintre cei doi actionari principali ai Pangram.



Principala marca a Pangram este Monte Banato care a detinut anul trecut conform unor cercetari ale companiei AC Nielsen citate de Popa o cota de piata de 28 de procente. Pangram detine o unitate de productie in Resita cu o capacitate zilnica de 50 de tone unde a produs anul trecut circa 10.000 de tone de paste, si a inceput de curand productia de paste din grau dur.



"La paste, Romania este o piata in crestere desi consumul anual este, inca, mic de 2 kilograme/cap de locuitor fata de 7-8 kilogram/ cap de locuitor pe an in Europa.Cred ca traditia culinara romaneasca incepe sa se schimba incet, lucru scos in evidenta si de cresterea anuala de 20-25% a pietei", spune Popa. El afirma ca vanzarile de Monte Banato merg foarte bine in Bucuresti si in Banat si Transilvania, unde consumul de paste este mult mai mare decat in celelalte regiuni istorice ale tarii.



Pangram este si unul dintre sponsorii echipei de fotbal Poli Timisoara. "Ne-am orientat catre o promovare de acest fel pentru ca o consideram mai eficienta decat cea clasica", spune Popa.



Pentru acest an Pangram vrea sa investeasca 1,5-2 milioane de euro intr-o linie de paste scurte si sa se lanseze pe piata tomatelor. "Tomatele se vand colateral pastelor. Vrem sa aducem din Italia brandul de rosii decojite Napoli in Romania. Cred ca inca mai este loc pe aceasta piata a tomatelor", sustine Popa.



Firma resiteana intentioneaza ca, in acest an, sa cultive cu grau o suprafata de pamant de 7-8.000 de hectare in Banat. "Vrem sa ne intarim pe verticala prin patrunderea in industria moraritului dar si in cultivarea pamantului", spune Popa.



Din 1994 si pana anul trecut Pangram a fost o firma mixta romano-germana, actionarul german vanzandu-si anul trecut participatia catre partea romana. Pangram si-a dezvoltat puternic in ultimii doi ani propriul sistem de distributie format din 160 de masini si 19 depozite in toata tara, are 320 de angajati si intentioneaza ca, in acest an, sa patrunda pe piata din Republica Moldova. Firma resiteana a inceput de curand livrari de paste fainoase catre Bulgaria si de spaghete industriale catre Cehia.



Principalii concurenti ai Pangram sunt Baneasa Bucuresti si Pambac Bacau, toate trei detinand, conform studiilor de piata ale AC Nielsen, circa 75% din piata pastelor fainoase. Piata pastelor s-a ridicat anul trecut la 24-25 de milioane de euro.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO