Companii

Pambac face schimbari la departamentul de vanzari si cere plata imediata unora dintre clienti

Pambac face schimbari la departamentul de vanzari si cere plata imediata unora dintre clienti

Alin Giurea, presedintele Pambac: Piata neagra ne-a dat planurile peste cap

24.07.2009, 00:00 636

"In ultimele trei luni am schimbat 60% din directorii de departamente, aproximativ 15 persoane, pentru rezultate sub asteptari. Acum se vede cine sunt cei care pot sa se adapteze", afirma Alin Giurea, presedintele Pambac, companie care a finalizat anul trecut cu aproximativ 700 de angajati.

Astfel, doar in ceea ce priveste forta de vanzari, Pambac are un nou director national de vanzari, Sorin Cozma, un nou director vanzari panificatie, Adina Cercelaru, si un nou director de magazine, Lidia Betoae, toate cele trei pozitii fiind ocupate de persoane recrutate din afara companiei.

 

A inceput sa vanda cu banii jos

Pambac a finalizat primul semestru al acestui an cu o scadere a vanzarilor in volum cu aproximativ 8% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acelasi timp, cifra de afaceri in euro a scazut cu 13%, la 80 de milioane de euro, iar profitul s-a injumatatit, la 1,9 milioane de euro.

 "Aceasta scadere a fost asumata strategic de companie prin reducerea si chiar stoparea vanzarilor catre canalele cu risc financiar ridicat. Desi raportat la cererea de vanzare din piata, am fi putut sa inregistram vanzari in volum mai mari decat in primul semestru al anului 2008, am adoptat o politica de protejare a sanatatii fluxului financiar in detrimentul volumului de vanzari inregistrat", a spus Giurea.

Practic, Pambac a vandut majoritatea cantitatii de faina industriala realizata in prima jumatate a acestui an doar brutariilor sau patiseriilor care au putut plati la momentul achizitiei. "Am redus intentionat vanzarile de fainuri industriale pentru ca exista riscul sa nu incasam banii inapoi de la clienti din cauza cresterii pietei negre. 8% dintre clientii pe care ii aveam pe acest segment ar fi putut sa ne creeze probleme si am renuntat sa lucram cu ei", sustine Giurea.

 

Primele sase luni, mai grele fata de estimari

Giurea a precizat ca segmentul fainurilor industriale, din care Pambac isi asigura anual 30% din afaceri, a resimtit cel mai rapid influenta crizei, fiind dominat in acest moment in proportie de 80% de piata neagra.

"Primul semestru al anului 2009 a fost mai greu decat ne-am asteptat dintr-un singur punct de vedere, si anume cresterea exponentiala a pietei negre. Estimarea noastra este ca 80% din faina si painea Romaniei se fac la negru, statul pierzand astfel peste un miliard de euro anual", sustine el.

Compania a infiintat in prima parte a acestui an un departament nou de bugete-controlling, care monitorizeaza limita de credit aprobata pentru fiecare client. De asemenea, producatorul de paste fainoase si panificatie intentioneaza sa compenseze renuntarea la o parte din clientii de fainuri industriale prin lansari de noi produse si extinderea productiei realizata pentru marcile private ale lanturilor de magazine din retailul modern.

Astfel, Pambac a extins gama de produse Gata, destinata segmentului economic, prin lansarea de malai ambalat, deoarece aceasta era singura categorie pe care Pambac nu era prezenta cu acest produs, dar si pentru ca cererea de produse situate in segmentul economic a crescut in prima parte a acestui an. "Daca anul trecut produceam doar pentru marcile private ale retelei Kaufland, de o luna producem si pentru Metro, Selgros si Carrefour si dorim sa fim prezenti pe acest segment in toate marile lanturi de retail international anul acesta", sustine managerul Pambac, adaugand ca prin aceasta decizie compania va inregistra o marja mai mica de profit, insa va reduce riscul de neincasare al platii.

Datoriile platite, un avantaj

In ciuda rezultatelor obtinute in primul semestru, Giurea sustine ca Pambac este totusi favorizata in aceasta perioada, deoarece dupa ce a rambursat agresiv in ultimii trei ani creditele bancare realizate, datoriile companiei sunt platite in prezent in proportie de 90%.

Acestea urmeaza sa fie achitate integral pana la finalul anului, potrivit reprezentantului companiei.

"Obiectivele pentru finalul anului 2009 sunt mentinerea cifrei de afaceri la nivelul anului trecut, recuperarea scaderii de 8% inregistrata in primul semestru si conservarea profitului. Totul depinde insa si de evolutia monedei euro", a spus presedintele Pambac, producatorul brandurilor Grania, Flavora si Gata.

Pambac este o societate cu capital privat 100% romanesc, privatizata in anul 1995 prin metoda MEBO. In prezent, pachetul majoritar este detinut de trei actionari semnificativi din conducerea societatii, Alin Giurea, presedintele si directorul general al companiei Pambac, fiind unul dintre acestia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO