Companii

Operatorul "low cost" Blue Air are ca obiectiv incasari de 18 mil. euro

15.03.2005, 00:00 20

Infiintata in luna decembrie a anului trecut, compania aeriana cu costuri reduse Blue Air si-a propus sa realizeze o cifra de afaceri de 18 milioane de euro in 2005, pe fondul introducerii de noi destinatii (Roma, Dusseldorf, Barcelona) si al extinderii flotei.


Compania mizeaza pe o crestere a gradului de ocupare al avioanelor pana la 80% in perioada sezonului de vara, fata de circa 62% cat a inregistrat in primele doua luni de functionare.


"Obiectivul Companiei Blue Air pentru primul an de operare este atingerea unei cifre de afaceri de aproximativ 18 milioane de euro", a afirmat Gheorghe Racaru, director general al companiei Blue Air. Racaru, fost pilot, a fost si director general la Tarom.


Blue Air zboara de pe aeroportul Baneasa din Bucuresti catre Bergamo (langa Milano), Lyon si Reus (langa Barcelona).


"Incepand cu data de 14 martie (ieri - n. red.) vom introduce si Roma-Ciampino, iar din 27 martie 2005, data de incepere a programului de vara 2005, se vor introduce doua noi destinatii, respectiv Dusseldorf si Barcelona", a mai spus Racaru.


Flota companiei este formata din doua avioane Boeing 737 seria 300, urmand ca o data cu inceperea sezonului de vara compania sa mai introduca in operare inca un avion de acelasi tip.


Spre deosebire de companiile traditionale, in cazul operatorilor "low-cost" pretul biletului de avion poate fi foarte redus, incepand de la 19 euro, dar acesta depinde de momentul in care se face rezervarea.  Aceste preturi sunt posibile pentru ca operatorii "low-cost" reduc la maximum costurile de transport prin eliminarea unor servicii cum ar fi mesele la bord sau ziarele.


"Avand in vedere ca s-a inceput operarea intr-o perioada considerata in aviatie ca sezon slab, estimam un grad de ocupare in sezonul de vara de peste 80%", a mai afirmat Racaru. Compania a renuntat la inceputul acestei luni la cursa interna Bucuresti-Timisoara "din motive de natura operationala".


"Avioanele au fost programate pentru pentru alte curse, pentru care s-au primit aprobari ulterior inceperii operarii", a mai spus Racaru.


Blue Air a ramas unul din principalii operatorii "low cost" de pe piata romaneasca, dupa ce Volare Romania, filiala companiei italiene Volare, si-a sistat zborurile, ca urmare a problemelor financiare cu care se confrunta firma mama din Italia. Alte companii aeriene cu costuri reduse de pe piata romaneasca sunt My Air, care zboara din Bucuresti si Timisoara catre Venetia si Bergamo, si Eagle Air.


Actionarul principal al companiei Blue Air este omul de afaceri Nelu Iordache.


Operatorii aerieni cu costuri reduse vor fi tot mai interesati de piata romaneasca in contextul in care piata transportului aerian a fost una dintre cele mai dinamice anul trecut.


Vanzarile de bilete de avion prin intermediul agentiilor de turism au crescut anul trecut cu 20%, pana aproape de 200 de milioane de euro, potrivit datelor furnizate de IATA Romania, organizatia care monitorizeaza zborurile civile din Romania.


In Europa, marile companii aeriene cu costuri reduse, cum ar fi EasyJet sau Ryanair, au beneficiat in ultimii ani de cresteri permanente ale numarului de pasageri, insa au raportat rezultate sub asteptari, intrucat razboiul preturilor le-a erodat profiturile. EasyJet a anuntat chiar ca intentioneaza sa extinda conceptul "low cost" si in alte domenii cum ar fi cel al telefoniei mobile. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO