Companii

Operatorul low-cost Wizz Air si-a stabilit tinta de vanzari la 60 de milioane de euro

Operatorul low-cost Wizz Air si-a stabilit tinta de vanzari la 60 de milioane de euro

Prin numarul de pasageri transportati, Wizz Air a reusit sa ocupe al doilea loc pe piata low-cost dupa Blue Air

08.01.2008, 17:13 38

Compania ungara low-cost Wizz Air si-a bugetat pentru anul acesta dublarea cifrei de afaceri si a traficului pe piata locala, tintind in continuare pozitia de lider, dupa ce in urma rezultatelor raportate in 2007 operatorul a ajuns pe locul doi in topul companiilor low-cost din Romania. Wizz Air a inregistrat in primul an de prezenta pe piata locala o cifra de afaceri afaceri de circa 30 de milioane de euro, contribuind astfel cu aproximativ 10% la afacerile totale ale grupului.
"Estimam ca anul trecut am inregistrat un trafic in si dinspre Romania de 415.500 de pasageri, iar obiectivul fixat pentru 2008 este sa transportam aproximativ un milion de persoane", a spus Natasa Kazmer, director corporate communications & public affairs Wizz Air.
Prin numarul de pasageri transportati, Wizz Air a reusit sa ocupe al doilea loc pe piata low-cost dupa Blue Air, devansand companii intrate inainte in Romania, precum MyAir, care estima ca va transporta in 2007 circa 330.000 de pasageri, sau SkyEurope. Astfel, politica agresiva a Wizz Air urmareste dublarea numarului de pasageri si a veniturilor de la an la an, traseu parcurs in ultimii ani de liderul pietei Blue Air. Compania cu capital autohton Blue Air estima la nivelul anului 2007 venituri de peste 90 de milioane de euro si un trafic de 900.000 de pasageri.
Wizz Air opereaza in Romania 36 de zboruri saptamanale, numarul acestora urmand sa ajunga la 62 in luna mai a acestui an. Printre zborurile nou anuntate de companie se numara si cursa interna Bucuresti-Cluj care va fi operata din februarie. Pe acest segment, operatorul va concura cu TAROM, dar si cu low-cost-ul italian MyAir care a anuntat ca va introduce zboruri interne. In acelasi timp, nici compania ungara de linie regulata Malev nu exclude aceasta posibilitate.
Din Cluj, Wizz Air opereaza 12 zboruri saptamanale catre destinatiile Budapesta, Barcelona, Roma si Londra, la acestea urmand sa fie adaugate din februarie trei zboruri pe saptamana catre Dortmund si patru catre Bucuresti, iar din mai, Milano si Valencia. Totodata, din Bucuresti, de unde se opereaza 24 de zboruri saptamanale, compania va zbura incepand cu februarie catre Bruxelles si Milano.
Initial, Wizz Air a inceput sa zboare in Romania de la Targu-Mures, dar la sfarsitul anului trecut a hotarat transferul operatiunilor pe aeroportul din Cluj-Napoca, motivand aceasta decizie prin lipsa unui angajament comercial din partea reprezentantilor aeroportului alaturi de infrastructura deficitara.
Wizz Air detine pe piata low-cost din Romania o cota de piata de 24%, pentru luna martie 2008 estimand cresterea cotei de piata pana la 29%, potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiei.
Piata low-cost din Romania este din ce in ce mai competitiva, la sfarsitul anului trecut anuntandu-si demararea operatiunilor pe piata si liderul low-cost european Ryanair. Totodata, anul trecut au intrat pe piata Germanwings si easyJet, completand lista operatorilor low-cost deja existenti, BlueAir, MyAir, SkyEurope si Wizz Air.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO