Companii

Obiectivul Cristalex din acest an: menţinerea vânzărilor la nivelul din 2010

Obiectivul Cristalex din acest an: menţinerea vânzărilor la nivelul din 2010

Autor: Ioana David

11.10.2011, 09:46 632

Promoţiile de preţ, mai numeroase şi derulate pe o perioadă mai lungă, s-au resimţit în cifra de afaceri a companiei în această perioadă.

"Obiectivele companiei au fost setate în aşa fel încât să fie realizabile. Obiectivul principal este să menţinem vânzările la nivelul din 2010, în condiţiile în care se previzionează o scădere a pieţei cu aproximativ 5% în 2011", a spus Mugur Nicolae, marketing manager al Cristalex.

Cristalex a avut în 2010 o cifră de afaceri de 69,7 milioane de lei (16,6 milioane de. euro), în creştere cu 5% comparativ cu 2009.

Totodată profitul companiei s-a ridicat la 5,1 milioane de lei (1,2 milioane de euro) în 2010.

Compania are în portofoliu branduri precum Skyy Vodka, Campari, Cinzano (vermut), Jim Beam (whisky), cele mai mari vânzări fiind realizate de Teachers (whisky). Totodată, cea mai bună evoluţie a fost cea a Aperol (aperitiv). Anul acesta, compania şi-a mărit portofoliul cu şapte noi mărci, din care patru de whisky.

"În general piaţa de băuturi spirtoase de import a stagnat sau în unele cazuri chiar este în declin, în funcţie de brand sau nivel de investiţie. În aprecierea noastră, pro ducătorii locali au fost ceva mai afectaţi înregistrând o scădere mai accentuată, dar am putea spune că scăderea pieţei de import se situează în jurul a 5% după primele opt luni ale anului", a mai spus Mugur Nicolae.

Scăderea puterii de cumpărare s-a resimţit puternic în ultimii ani în industria băuturilor alcoolice, iar companiile încearcă încă să-şi găsească drumul spre creştere. Industria a fost afectată şi de creşterea TVA, dar şi de faptul că mulţi distribuitori au intrat în insolvenţă, astfel că recuperarea banilor din piaţă a devenit mai dificilă. Principalii concurenţi ai Cristalex sunt Pernod Ricard România şi Sollers PPD, pe segmentul de import. Dintre producători, cei mai mari jucători sunt Alexandrion Group , Prodal '94 şi Scandic Distilleries.

Acţionariatul Cristalex se împarte între oamenii de afaceri Dan Ursu (care este şi directorul general), Liviu Gututui şi Răzvan Ioan, conform informaţiilor oferite de companie.

"Cred că cel mai important lucru pe care l-am învăţat în situaţie de criză economică este că atât timp cât reuşeşti să securizezi cota de piaţă a companiei la o valoare stabilă importantă, practic minimizezi impactul recesiunii", a mai spus Mugur Nicolae.

Anul trecut, piaţa băuturilor alcoolice a avut o scădere de 16%, în timp ce piaţa brandurilor internaţionale (de import) s-a contractat cu 5%, potrivit ultimelor date disponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO