Companii

Multinaţionalele din FMCG raportează în România marje de profit de până la de 15-20 de ori mai mici decât global. Spre exemplu, P&G are în România o marjă de 1,7%, în timp ce la nivel global are o marjă de 18,5%; Unilever are în România o marjă de profit 1,2%, iar la nivel global de 12%. Sunt şi multinaţionale care au în România aceleaşi marje ca la nivel internaţional

Patru din 15 companii raportează local marje de peste 10%.

Grupurile mari din industria bunurilor de larg consum, giganţi cu afaceri şi profituri de miliarde de euro, raportează în România marje de profit net de până la 15-20 de ori mai mici decât cele de la nivel global. Mai exact, dintre cele 15 companii analizate de ZF, 11 sunt în această situaţie. Singurele excepţii sunt Ursus (parte a grupului japonez Asahi) şi Heineken - cei mai mari doi jucători de pe piaţa berii - şi de Albalact (parte a Lactalis) şi FrieslandCampina - unii dintre cei mai mari jucători din industria de lactate. Spre comparaţie, grupul Mondelez de pe piaţa dulciurilor, ce are în portofoliu branduri precum Milka şi Oreo, are local o marjă de 0,8%, iar global una de 13,5%. PepsiCo şi P&G sunt în situaţii similare.

Recent, 136 de state din lume, inclusiv România, au semnat un acord istoric ce prevede impunerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi o taxare a acestora în statele în care generează profit. Pornind de la acest acord, ZF a aşezat faţă în faţă profiturile nete şi marjele pe care unele dintre marile grupuri din FMCG le realizează local şi la nivel global.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.