Analiză

Vânzările de bunuri FMCG au crescut pe vară de două ori mai lent în Bucureşti şi Ilfov decât la nivel naţional. Braşov, Timiş, Cluj, Constanţa, Bihor şi Iaşi sunt judeţele cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor de bunuri de larg consum

Vânzările de bunuri FMCG au crescut pe vară de două...

Autor: Cristina Roşca

14.10.2021, 00:07 635

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 13% în vara lui 2021 faţă de aceleaşi luni de anul trecut. În Bucureşti şi Ilfov ritmul e la jumătate, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.

Braşov, Timiş, Cluj, Constanţa, Bihor şi Iaşi sunt judeţele cu cele mai importante creşteri ale vânză­ri­lor de bunuri FMCG în perioada iu­nie-august 2021, faţă de aceleaşi luni din anul anterior, de multe ori ritmul fiind de două ori mai alert faţă de cel din Bucureşti şi Ilfov. Astfel, vânzările de alimente au crescut cu 18% în Braşov, faţă de 6,9% în Capitală. În Iaşi, ritmul pen­tru achiziţiile de bunuri de îngrijire personală şi frumuseţe a depăşit 17%, faţă de 6,5% în Bucureşti.

Pentru a analiza evoluţia vânză­rilor se iau în calcul atât expansiunea, cât şi inflaţia şi influenţa promoţiilor la raft. Mai exact, creşterea se calculează pornind de la preţul pe care îl plăteşte un consumator la casă.

La nivel naţional, cel mai alert ritm de creştere l-au avut ţigările şi produsele din tutun, cu 19,4%, acestea fiind analizate separat. Vânzările alimentelor au fost la nivel naţional cu 12,5% mai mari decât în perioada iunie-august 2020, ritmul fiind apropiat de cel al produselor de îngrijire personală şi înfrumuseţare (11,4%). Spre comparaţie, românii au cheltuit cu doar 6,1% mai mult pe produse de curăţenie şi îngrijire a locuinţei, coform aceleiaşi surse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO