Companii

Mohammad Murad, Perla Majestic: O internationalizare i-ar fi prins foarte bine litoralului romanesc

Mohammad Murad, Perla Majestic: O internationalizare i-ar fi prins foarte bine litoralului romanesc

Mohammad Murad, presedinte Perla Majestic Group: M-as fi bucurat foarte mult sa fi vazut la mare acum branduri hoteliere internationale ca Sheraton, Hilton sau Kempinski. Faptul ca ele se lasa asteptate inseamna ca litoralul romanesc nu a atins inca potentialul de care ele au nevoie.

16.04.2007, 21:07 201

Afacerile cu hoteluri pe litoral inseamna investitii anuale substantiale care sunt greu de recuperat in sezonul scurt de pe litoralul romanesc, spune Mohammad Murad, presedintele companiei hoteliere Perla Majestic Group.
"Hotelurile de pe litoral cer investitii in fiecare an, pentru ca din moment ce sunt folosite doar sezonier se deterioreaza in alt ritm. Nu exista nicio problema cu aceste investitii, pentru ca ele sunt necesare. Insa cele doua luni de sezon propriu-zis inseamna un timp foarte scurt pentru a-ti recupera investitia si cheltuielile de intretinere si pentru a mai face si profit", spune Mohammad Murad.
Printre diversele probleme cu care se confrunta hotelierii de pe litoral nu se numara atat probleme de organizare interna, cat o conjunctura de piata care nu tine de deciziile lor.
Putem enumera insuficienta investitiilor in infrastructura, lipsa fortei calificate de munca sau lipsa unei convergente intre interesele urmarite de investitori si cele ale autoritatilor locale, spune Murad, mentionand insa, ca pe una dintre cele mai grave probleme ale turismului romanesc in general, imaginea proasta pe care acesta o are in strainatate.
"O 'internationalizare' i-ar fi prins foarte bine litoralului romanesc. Eu m-as fi bucurat foarte mult sa fi vazut la mare acum branduri hoteliere internationale ca Sheraton, Hilton sau Kempinski. Faptul ca ele se lasa asteptate inseamna ca litoralul romanesc nu a atins inca potentialul de care ele au nevoie", spune Murad.
Daca ne concentram pe greselile frecvente ale hotelierilor de pe litoral, putem vorbi de o lipsa de comunicare si, cel mai important, de o pozitionare gresita pe piata si prea putina flexibilitate. "Hotelurile de pe litoralul romanesc nu mai concureaza doar intre ele. Concureaza cu Turcia, Grecia si in mod clar Bulgaria. Trebuie sa ne adaptam la noile conditii", spune presedintele PMG.
Perla Majestic Group (PMG) detine investitii in sectorul hotelier atat pe litoral, cat si in Bucuresti sau in provincie.
Pe litoral, hotelurile pe care compania le opereaza sunt Majestic Mamaia (cotat la 4 stele), Majestic Jupiter (cotat la 3 stele si care se afla momentan in amenajare), Perla (cotat la 3 stele) si Majestic Olimp (cotat la trei stele).
Compania opereaza peste 2.000 de locuri de cazare in hoteluri, in circa 1.000 de camere si de apartamente. Potrivit lui Murad, compania pe care o conduce a investit anul acesta in renovarea fiecarui hotel de pe litoral pe care il are in portofoliu circa 90.000 de euro.
Astfel, investitia medie anuala ar putea ajunge la 360.000 euro pentru renovari si amenajari strict necesare, spun reprezentantii companiei. In schimb, veniturile pe care hotelurile de la mare le-au generat anul trecut, cumulat, nu au depasit 3 milioane de euro, potrivit PMG.
"Lucram si noi, ca majoritatea celor cu care concuram, la diverse modalitati de a prelungi sezonul estival. Anul viitor ne dorim sa deschidem realmente sezonul la 1 mai", spune presedintele companiei hoteliere.
In afara celor patru hoteluri, PMG detine 10 proiecte de complexuri de apartamente pe litoral, aflate in diferite stadii de finalizare. Complexurile totalizeaza circa 1.000 de locuinte, dintre care circa 50% se afla in faza de finisare, spun reprezentantii companiei.
Potrivit unor estimari ZF, investitia totala in complexurile de apartamente ar putea ajunge la 100 mil. euro atunci cand acestea vor fi finalizate. De asemenea, compania mai detine complexul de apartamente de vacanta Coral Beach, finalizat in 2003, si Summer Land, finalizat in 2005.
Anul acesta va fi finalizat complexul Summer Land II, care opereaza alte 400 de apartamente.
"Vrem sa vindem aceste apartamente dupa ce le terminam. Nu excludem nici posibilitatea de a le vinde unui dezvoltator care sa administreze intregul complex, dar nici aceea de a le vinde pe fiecare in parte. Deja am fost contactati de doua fonduri de investitii, cu care am putea incheia un contract. Dar nu sunt inca convins daca ar trebui sa facem o vanzare in grup sau daca ar trebui sa le vindem separat si sa pastram adminstratia", explica Murad.
Preturile apartamentelor din complexul Summer Land II variaza intre 900 si 1.200 de euro pe metrul patrat, iar investitia a urcat la circa 12 mil. euro si a fost finantata de Piraeus Bank si din surse private, potrivit presedintelui PMG. "Apartamentele sunt destul de mici, de 60, 80 sau 100 de metri patrati, se adreseaza in special cumparatorilor bucuresteni si se vor niste apartamente de vacanta, intr-o zona mai putin populata", a mentionat omul de afaceri.
La mijlocul anului 2004, compania mai anuntase o investitie evaluata la acea vreme la circa 10-12 mil. euro, intr-un complex hotelier de patru unitati, in statiunea Navodari, care urma sa poarte numele Europa. Potrivit reprezentantilor companiei, proiectul stagneaza in acest moment, pentru ca piata a oferit alte oportunitati, insa el este inca valabil.
Perla Majestic Group face parte din Spring Time Holding, iar alaturi de acestea omul de afaceri Mohammad Murad mai controleaza compania de contructii Triumf Construct, lantul de restaurante Spring Time si fabrica de conserve Mandy.
Cele mai recente investitii hoteliere ale companiei sunt hotelul de patru stele Phoenicia, din Capitala, si un nou proiect de hotel in zona Otopeni, al carui termen de finalizare este luna martie a anului viitor.

Investitia medie anuala in fiecare hotel de pe litoral ajunge la 90.000 euro, pentru a pregati unitatea pentru sezonul estival. In total, investitiile de renovare ajung la aproape 400.000 euro pe an pentru toate hotelurile
PMG detine 10 proiecte de complexuri de apartamente pe litoral, aflate in diferite stadii de finalizare
Investitia totala in complexurile de apartamente ar putea ajunge la 100 mil. euro atunci cand acestea vor fi finalizate
Pentru Summer Land II, investitia a urcat la circa 12 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO