Companii

Un model de replicat în marile oraşe. Asociaţia „La Băcănie“ din Iaşi a luat fonduri de 250.000 de euro pentru a duce produsele locale mai aproape de consumator. „Vrem să facem cea mai mare piaţă volantă din nord-estul ţării. Asta lipseşte micului producător, promovarea“. Asociaţia vrea să mai atragă 20-30 de producători în proiect.

Iustinian Cozma Rusu, preşedintele Asociaţiei Magazinelor de Proximitate „La Băcănie“: Cu ajutorul finanţării reactivăm Ograda din Cămara, vom merge în fiecare weekend în alt cartier din Iaşi şi vom sta trei zile aproape de consumator. El va găsi de la fructe, legume, preparate din carne, haine, din zona Iaşiului, dar şi din Bacău sau Piatra Neamţ. Însă, 50% din acest bugetul proiectului finanţat prin AFIR merge spre marketing. De asta suferă micul producător, de expunere, de marketing.

Iustinian Cozma Rusu, preşedintele Asociaţiei Magazinelor de Proximitate „La Băcănie“: Cu ajutorul finanţării reactivăm Ograda din Cămara, vom merge în fiecare weekend în alt cartier din Iaşi şi vom sta trei zile aproape de consumator. El va găsi de la fructe, legume, preparate din carne, haine, din zona Iaşiului, dar şi din Bacău sau Piatra Neamţ. Însă, 50% din acest bugetul proiectului finanţat prin AFIR merge spre marketing. De asta suferă micul producător, de expunere, de marketing.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

14.04.2023, 15:00 550

♦ „La Băcănie“ este o iniţiativă pornită de câţiva tineri antreprenori cu experienţă în vânzări, nu de la fermieri, aşa cum se obişnuieşte, şi în prezent facilitează accesul a circa 10 fermieri şi producători în peste 20 de magazine

Asociaţia Magazinelor de Proximitate „La Băcănie“ din Iaşi, care reuneşte peste 20 de magazine de proxi­mi­tate din municipiu, a acce­sat fonduri de 250.000 de euro prin inter­me­diul Agenţiei pentru Finanţarea Investi­ţiilor Rurale (AFIR) pentru un proiect prin care vrea să faciliteze lanţul scurt de aprovizionare, adică produsele realizate de producătorii şi fermierii locali să ajungă direct la consumator printr-un număr redus de intermediari. Practic, Asociaţia „La Băcănie“ va investi în promovarea produ­cătorilor cu care colaborează, va închiria un depozit şi o maşină cu ajutorul că­reia să facă mai departe dis­tri­buţia către consuma­tor în cazul comen­zi­lor online, dar va orga­niza weekend de weekend o piaţă vo­lan­tă în cartierele din Iaşi. Proiectul se va derula pe o perioadă de 24 de luni, începând cu a­ceastă lună.

„În acest caz, vom închiria o ma­şină şi un depozit unde fermierii vor aduce marfa şi noi vom face distribuţia în micul retail. Avem un agent al produ­cătorilor lo­cali care va umbla prin magazine şi va pre­lua comenzile şi va urmări comen­zile pen­tru planul de marketing. Producă­torii vor avea rafturi cu produselor locale, un colţ al producătorilor în magazinele partenere, unde vom specifica faptul că sunt produse locale. Vor avea la dispo­ziţie marketplace-ul, un­de producătorii listează produsele şi clientul final face comanda“, a spus Iustinian Cozma Rusu, pre­şedintele Asociaţiei Ma­ga­zinelor de Proximitate „La Băcănie“ şi unul dintre iniţiatorul proiectului. La Băcănie a luat naştere în urmă cu şapte ani şi ajută deja prin colţul organizat în mai multe magazine de pro­ximitate din Iaşi producătorii şi fermierii să-şi vândă produsele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO