♦ „La Băcănie“ este o iniţiativă pornită de câţiva tineri antreprenori cu experienţă în vânzări, nu de la fermieri, aşa cum se obişnuieşte, şi în prezent facilitează accesul a circa 10 fermieri şi producători în peste 20 de magazine
Asociaţia Magazinelor de Proximitate „La Băcănie“ din Iaşi, care reuneşte peste 20 de magazine de proximitate din municipiu, a accesat fonduri de 250.000 de euro prin intermediul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) pentru un proiect prin care vrea să faciliteze lanţul scurt de aprovizionare, adică produsele realizate de producătorii şi fermierii locali să ajungă direct la consumator printr-un număr redus de intermediari. Practic, Asociaţia „La Băcănie“ va investi în promovarea producătorilor cu care colaborează, va închiria un depozit şi o maşină cu ajutorul căreia să facă mai departe distribuţia către consumator în cazul comenzilor online, dar va organiza weekend de weekend o piaţă volantă în cartierele din Iaşi. Proiectul se va derula pe o perioadă de 24 de luni, începând cu această lună.
„În acest caz, vom închiria o maşină şi un depozit unde fermierii vor aduce marfa şi noi vom face distribuţia în micul retail. Avem un agent al producătorilor locali care va umbla prin magazine şi va prelua comenzile şi va urmări comenzile pentru planul de marketing. Producătorii vor avea rafturi cu produselor locale, un colţ al producătorilor în magazinele partenere, unde vom specifica faptul că sunt produse locale. Vor avea la dispoziţie marketplace-ul, unde producătorii listează produsele şi clientul final face comanda“, a spus Iustinian Cozma Rusu, preşedintele Asociaţiei Magazinelor de Proximitate „La Băcănie“ şi unul dintre iniţiatorul proiectului. La Băcănie a luat naştere în urmă cu şapte ani şi ajută deja prin colţul organizat în mai multe magazine de proximitate din Iaşi producătorii şi fermierii să-şi vândă produsele.