Companii

Michael Grewe, Mercedes-Benz: Serviciile vor face diferenta in segmentul premium

Michael Grewe, Mercedes-Benz: Serviciile vor face diferenta in segmentul premium

Michael Grewe, CEO si presedinte al Mercedes-Benz Romania

17.03.2008, 20:57 121

Michael Grewe, CEO si presedinte al Mercedes-Benz Romania, importatorul marcilor Grupurilor Daimler si Chrysler, precum si al utilitarelor Mitsubishi Fuso, spune ca diferenta dintre marcile premium va fi stabilita de serviciile oferite.
"Dupa venirea DaimlerChrysler in Romania (actuala companie Mercedes Benz Romania - n.red.), s-a investit in primul rand in calitatea serviciilor. Spre exemplu, s-au dublat investitiile in training, in know-how, pentru a permite dealerilor sa se ridice la nivelul asteptarilor clientilor. Acest lucru va fi unul dintre cei mai importanti factori de diferentiere in segmentul premium. Produsul este important, brandul este important, dar perceptia clientului in showroom sau in service, modul in care acesta va fi tratat si serviciile ce vor fi disponibile acolo vor face diferenta. Nu este suficient sa repari masina. Este important si cum este tratat clientul in acest proces, cat de incredere este acest proces, cat timp va lua. In acest context Mercedes-Benz Romania a dezvoltat sistemul de asistenta rutiera Mobilolife", a spus Michael Grewe.
Vanzarile Mercedes-Benz Romania s-au apreciat la nivelul lunii februarie cu 110% la un nivel de 1.379 de unitati in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
"In 2008 ne-am propus sa majoram vanzarile cu peste 50%, la 12.000 de unitati, crestere care va fi determinata in primul rand de vehiculele comerciale. In ceea ce priveste autoturismele, ne asteptam la o majorare de 30%", a spus Grewe. Ritmul de crestere a inregistrat o usoara incetinire fata de luna ianuarie, cand cresterea a fost de 189%, la 534 de unitati.
"Stocurile Mercedes-Benz Romania sunt special configurate pentru a acoperi cererile pe doua luni. In stoc sunt aproximativ 5-600 de automobile", a declarat Michael Grewe.
Marca Mercedes-Benz a inregistrat vanzari de 357 de autoturisme, in avans cu 40% fata de februarie 2007, si 839 de utilitare, valoare in crestere cu 163% in comparatie cu nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai bine vandute modele ale marcii au fost C-Klasse, S-Klasse si SUV-ul ML, cu vanzari de 110, 48 respectiv 46 de unitati.
"Vanzarile autoturismelor Mercedes-Benz vor atinge in acest an un nivel de 3.300 de unitati, in crestere cu aproape 40% in comparatie cu 2007", a spus Grewe.
Cel mai bine vandut model al constructorului german, potrivit directorului executiv al importatorului va fi C-Klasse, limuzina de segment mediu, cu aproximativ 700-800 de unitati.
Potrivit oficialilor Mercedes-Benz Romania, pretul mediu al unui autoturism Mercedes-Benz comercializat in 2007 a fost de aproximativ 38.000 de euro, peste cel al Audi, care potrivit Porsche Romania a fost de 33.000 de euro, insa sub cel al unui BMW, care a fost de 40.000 de euro, potrivit oficialilor Automobile Bavaria, principalul dealer BMW de pe piata locala.
"Piata locala incepe sa se dezvolte pe nise - roadstere, cabriolete, coupe-uri. Tot mai multi clienti doresc un automobil mai sportiv, chiar daca volumele ridicate se intalnesc tot la sedanuri", a subliniat Grewe.
Cele mai importante lansari ale Mercedes-Benz din acest an vor fi noile roadstere SLK facelift, care va fi lansat in luna aprilie, si SL facelift in mai, in timp ce GLK, noul SUV compact al gamei, va fi lansat in septembrie.
Vanzarile Jeep s-au apreciat cu 113% in februarie, la 66 unitati, in timp ce Dodge a punctat un avans de 467% la 68 de unitati.
"Chrysler, Jeep si Dodge au inregistrat o dublare a vanzarilor in 2007, la aproximativ 1.000 de unitati. In 2008 vanzarile acestora vor creste cu 50% la 1.500 de unitati", a spus Grewe.
In prezent reteaua de distributie a Mercedes-Benz numara 15 dealeri. Cele mai noi locatii s-au deschis in Oradea si Baia Mare. Toti dealerii Mercedes-Benz respecta standardul "3S", ingloband atat showroom, cat si service si depozit pentru piese de schimb.
"Investitia totala a dealerului din Baia Mare, care comercializeaza numai autoturisme si comerciale Mercedes-Benz s-a ridicat la aproximativ 20 de milioane de euro, avand o suprafata totala de 45.000 mp.
Reteaua de dealeri a grupului Chrysler numara 10 puncte, dintre care 9 sunt comune cu Mercedes-Benz.
"In 2008 piata nu va mai fi la fel de puternica precum a fost anul trecut. Scaderea ritmului de crestere va fi determinata atat de noua taxa de poluare, cat si de evolutia cursului de schimb al leului in raport cu euro", a subliniat presedintele Mercedes-Benz Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO