Companii

Medicamentele fără prescripţie aduc 45 mil. euro în conturile distribuitorului Europharm

Medicamentele fără prescripţie aduc 45 mil. euro în conturile distribuitorului Europharm

Autor: Ioana David

27.12.2011, 14:52 235

Medicamentele fără prescripţie, aşa numitele OTC-uri, generează în acest an 45 mil. euro, adică 20% din cifra de afaceri a distribuitorului Europharm Distribuţie, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa locală de profil. Procentul va creşte în 2012.

"Aproximativ 20% din vânzările Europharm Distribuţie din anul 2011 vin din zona de OTC-uri, în linie cu ceea ce ne-am propus în anul precent. Estimăm că această categorie să ajungă să însemne un sfert din vânzările noastre în 2012", a spus Margareta Mareş, directorul general al Europharm Distribuţie.

Pentru companiile din industria de medicamente, OTC-urile sunt importante deoarece reprezintă o vestă de salvare în această piaţă dependentă de rambursările de la Casa de Sănătate.

Astfel, preţul OTC-urilor se formează liber pe piaţă, nefiind impus de autorităţi, aşa cum este cazul produselor cu prescripţie. Totodată, dacă în cazul celor cu prescripţie, banii se recuperează de la stat după 300 de zile, OTC-urile sunt suportate integral din buzunar.

Segmentul de OTC-uri s-a ridicat la 250 mil. euro în primele nouă luni ale acestui an la nivelul întregii pieţe, în creştere cu 7,3% comparativ cu perioada similară din 2010, potrivit datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Cegedim.

Acestea sunt câteva motive pentru care pastilele fără prescripţie au început să conteze în planurile companiilor din industrie, inclusiv ale producătorilor.

Anul acesta Europharm Distribuţie va avea o cifră de afaceri de 946 mil. lei (225 mil. euro), în creştere cu 3% comparativ cu nivelul de 921,3 mil. lei (218 mil. euro) din 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO