Companii

Marriott se uita in provincie pentru extindere, iar Starwood vrea trei hoteluri in Bucuresti

Marriott se uita in provincie pentru extindere, iar Starwood vrea trei hoteluri in Bucuresti

Investitiile in noi hoteluri au majorat deja cu 50% capacitatea de cazare din Capitala

27.05.2008, 20:17 432

Compania americana Starwood Hotels and Resorts, care detine unul dintre cele mai luxoase branduri de hoteluri din lume, Sheraton, spune ca vrea pe termen mediu 2-3 hoteluri in Bucuresti, fiind in prezent in discutii avansate si pentru semnarea unui contract de management cu o unitate hoteliera din Cluj.
In acelasi timp, lantul hotelier Marriott, operatorul celui mai mare hotel de cinci stele din Capitala, dupa cifra de afaceri, se afla in negocieri avansate pentru deschiderea a inca doua unitati sub brandul Marriott si trei sub sigla Courtyard, cele cinci locatii stabilite fiind Brasov, Oradea, Cluj, Timisoara si Bucuresti.
"Deocamdata suntem in negocieri avansate cu mai multe unitati in vederea stabilirii unui contract de management. Obiectivul nostru este de a ajunge in urmatorii 2-3 ani unul din principalii jucatori de pe piata hoteliera locala. In Bucuresti, ne dorim 2-3 unitati, care s-ar putea dezvolta fie sub brandul Sheraton, fie sub sigla Le Meridien. In prezent, suntem in discutii avansate pentru o unitate de pe Calea Victoriei, planul fiind ca aceasta unitate sa functioneze sub brandul Le Meridien", a declarat Vincent Levy, senior director pentru achizitii si dezvoltare in regiunea Europa, Africa si Orientul Mijlociu.
La inceputul acestui an, reprezentantii Postei Romane, care construiesc un hotel pe Calea Victoriei in parteneriat cu compania Comnord, au afirmat ca unitatea hoteliera clasificata la cinci stele ar putea fi afiliata brandului Le Meridien.
Potrivit lui Levy, intrarea lantului Starwood se va face pe piata locala prin intermediul contractelor de management incheiate cu noi unitati hoteliere.
"Acesta este si motivul pentru care intentiile se transforma destul de greu in lucruri concrete pentru ca depindem de dezvoltatorii unor astfel de proiecte", explica Levy. Cea de-a doua locatie unde compania americana se afla in negoceri avansate este Clujul.
"Am inceput sa ne uitam cu multa atentie la Cluj odata cu atragerea investitiei celor de la Nokia. Romania a devenit importanta pe harta marilor hotelieri odata cu relocarile care au avut loc si care au transformat aceasta tara intr-un hub pentru Europa Centrala si de Est. Oricum extinderea in provincie nu va avea loc prin intermediul brandurilor de lux", mai spune reprezentantul Starwood care exclude deocamdata dezvoltarea companiei si in statiuni.
Marriott, lantul hotelier deja prezent cu o unitate de cinci stele pe piata bucuresteana, spune ca planurile de viitor prevad extinderea in provincie cu Marriott sau Courtyard.
"Avem discutii serioase in cinci locatii si anume Brasov, Oradea, Cluj, Timisoara si Bucuresti, unde intentionam sa deschidem 2 hoteluri sub brandul Marriott si 3 sub sigla Courtyard", a declarat Kurt Strohmayer, directorul general al JW Marriott Bucharest Grand Hotel, fara a preciza insa cu ce brand se va extinde compania in fiecare din locatiile unde se poarta in prezent negocieri. Potrivit unor declaratii recente ale reprezentantului Marriott, investitia medie pe camera pentru Courtyard este intre 74.000 si 100.000 de euro. Avand in vedere ca hotelurile au intre 150 si 200 de camere, investitia se situeaza intre 11 si 20 mil. euro.
In afara de intentiile anuntate de cele doua mari lanturi hoteliere, pe lista celor care sunt in continuare interesati pe piata locala se numara cei de la Rezidor Group care sunt deja prezenti prin intermediul hotelului Radisson SAS, Sol Melia sau Danubius. Planurile de extindere sunt insa incetinite de lipsa infrastructurii necesare. "Nu putem construi hoteluri in locuri in care nu exista o expunere internationala. Aceasta expunere vine din prezenta unui aeroport, de exemplu. Nu am putea merge sa facem un hotel la mare in conditiile in care exista un flux de clienti doar trei luni pe an, iar in rest statiunile sunt pustii", spune Strohmayer.
Reprezentantii Sol Melia, cel mai mare lant hotelier spaniol, spun ca la randul lor sunt interesati de intrarea pe piata hoteliera dar ca infrastructura si lipsa unei promovari puternice incetinesc semnificativ planurile de dezvoltare ale companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO