Companii

Mărcile private au luat 2% din piaţa de bere. În cât timp se va dubla acest procent?

Mărcile private au luat 2% din piaţa de bere. În cât timp se va dubla acest procent?

Autor: Ioana David

03.01.2012, 16:00 315

Mărcile private au ajuns la o cotă de piaţă de 2% din piaţa de bere în 2010, adică la un volum de 340.000 de hectolitri, potrivit calculelor ZF pe baza datelor firmei de cercetare Canadean. Acestea sunt primele informaţii care apar despre vânzările de private label în piaţa de bere, în condiţiile în care la nivelul întregii pieţe de retail, mărcile private îşi continuă ascensiunea şi ar putea ajunge la un rulaj de 1 mld. euro.

În 2010, vânzările de bere au fost de 17 mil. hectolitri, iar în primele zece luni ale anului, industria a avut un avans de 2%.

Cele mai bune luni din acest an au fost septembrie şi octombrie, când creşterea a fost de 14%, respectiv de 12%. Posibilele explicaţii pentru această evoluţie sunt vremea caldă şi competiţia fotbalistică europeană UEFA Champions League, berea fiind în mod tradiţional asociată cu fotbalul.

Piaţa locală de bere este evaluată de Ernst & Young la aproape 1,8 mld. euro (valoare care include TVA), 72% din consum realizându-se acasă, o situaţie încurajată şi de faptul că România este una dintre puţinele pieţe unde berea la PET deţine o cotă de aproape 50% din industrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO