Companii

Magazinele BSB Fashion au franat dezvoltarea

13.11.2008, 16:19 1094

BSB Fashion Romania, filiala locala a retailerului grec de imbracaminte BSB, isi va extinde anul acesta reteaua de magazine cu alte trei unitati in Suceava, Bucuresti si Chisinau, in urma unei investitii de aproximativ 270.000 de euro, dar pentru urmatorii doi ani bugetul de dezvoltare include doar doua lansari.

"Este adevarat ca am franat putin strategia de dezvoltare in ultima perioada datorita actualei situatii economice, chiar daca deocamdata nu pot sa spun ca resimtim un flux mai mic de clienti. Vanzarile noastre se incadreaza in valorile bugetate pentru acest an, dar rezultatele financiare au resimtit oarecum fluctuatia cursului valutar", a declarat pentru ZF Cornelia Nicolae, country manager al BSB Fashion Romania.
Compania, care detine pe piata autohtona 13 magazine in orase ca Bucuresti, Constanta, Iasi, Galati, Timisoara sau Cluj a deschis saptamana aceasta un magazin in centrul comercial MallDova din Chisinau si va continua extinderea in Iulius Mall din Suceava, care se lanseaza pe 15 noiembrie si in Fashion House Outlet, situat la km 13 pe autostrada Bucuresti- Pitesti, centru care va fi inaugurat la sfarsitul acestei luni. In functie de suprafata, investitia medie pentru magazinele BSB ajunge la 600 euro/mp, in conditiile in care suprafata ideala pentru retailerul grec este de 150 de metri patrati. Magazinele BSB ruleaza in fiecare sezon aproximativ 120 de articole, numarul acestora fiinf influentat si de vanzarile per unitate.
 "Pentru anul viitor am semnat deja un contract cu Euromall prin care vom reloca magazinul existent in Galati. In acest moment nu mai exista contracte semnate pentru alte locatii, in afara de cel cu Park Lake Plaza, unde vom deschide in 2010 un nou magazin", spune Nicolae. In afara de magazinul din Timisoara care este amplasat stradal, BSB a intrat doar in centre comerciale, atras de fluxul constant de vizitatori. "Spre deosebire de locatiile stradale, centrele comerciale aduc un flux regulat de consumatori si vin mereu cu strategii noi de a atrage vizitatorii", crede Cornelia Nicolae, care spune ca dezvoltatorii ofera chirii in continua crestere si in conditiile actuale.
Magazinele BSB, care se adreseaza persoanelor cu venituri medii spre mari, vor rula in acest an, potrivit companiei, o cifra de afaceri de 7,8 mil. euro, in crestere cu 20% fata de anul anterior. In 2007 compania a raportat la Ministerul de Finante o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro.
Primul magazin BSB a fost deschis in Romania de catre familia Bitharas in noiembrie 2004 in primul centru comercial din Capitala, Bucuresti Mall intrand in competitie, din punct de vedere al preturilor pe care le practica, cu Zara, adus de Indirex, care a intrat in 2007 direct pe piata locala, cu Mango, deschis in franciza prin intermediul companiei Solmar, sau cu Stefanel, prima companie internationala care a intrat in mod direct pe piata de imbracaminte din Romania.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO