Companii

Lufthansa si Austrian Airlines au castigat un sfert din piata aeriana locala, devenind principalul competitor al Tarom

Lufthansa si Austrian Airlines au castigat un sfert din piata aeriana locala, devenind principalul competitor al Tarom
08.03.2010, 23:08 130

Companiile aeriene straine Lufthansa si Austrian Airlines,integrate anul trecut in grupul german, au transportat 900.000 depasageri pe piata locala in 2009 si au castigat un sfert din piataaeriana traditionala, potrivit oficialilor celor doi jucatoriaerieni.

Achizitia Austrian Airlines de catre compania germana Lufthansa,in urma unei tranzactii de 377 milioane de euro anul trecut, a pusbazele celui mai mare operator aerian european si totodataprincipalul competitor al companiei de stat Tarom pe piataromaneasca.

"Romania a devenit in ultimii ani o piata cheie in strategia deinvestitii a Lufthansa si va continua aceasta tendinta. Crestereainregistrata anul trecut pe piata romaneasca, in ciuda contextuluieconomic dificil la nivel global, subliniaza reusita noastra pepiata locala", a spus Stefan Versemann, directorul general devanzari al Lufthansa pentru Romania si Moldova. El nu a precizat lacat s-au ridicat investitiile realizate pe piata romaneasca.

Celedoua companii aeriene straine, care opereaza 171 de zborurisaptamanale spre Frankfurt, München, Düsseldorf si Viena, planuiescanul acesta sa-si consolideze prezenta prin cresterea capacitatiisi a frecventei de zbor si implicit a cotei de piata. Daca in 2007Tarom ocupa pozitia de lider, la mare distanta de Lufthansa,scaderea traficului de pasageri cu 13%, pana la 1,72 milioane depersoane anul trecut in cazul companiei de stat incepe sa faca locunei competitii mai aprinse pe aceasta piata.

"Integrarea Austrian Airlines in Lufthansa Group continuaintr-un ritm sustinut prin implementarea unui sistem comun devanzari si ticketing, precum unificarea activitatilor intr-un biroucomun din Bucuresti, consolidand astfel pozitia noastra inRomania", a declarat Tamur Goudarzi-Pour, director general alLufthansa pe Europa Centrala.

Potrivit anuarului "Cei mai mari jucatori din economie" realizatde ZF, Lufthansa ocupa in 2007 locul patru la nivelul pieteiaeriene traditionale, dupa Tarom, Carpatair si Air France-KLM, cu ocifra de afaceri estimata la 37 mil. euro. Tot in 2007 companiagermana detinea o cota de piata estimata la 12%, in timp ce in 2008ajunsese la o cota de piata de 16% si afaceri estimate la 40milioane de euro.

Anul trecut, Lufthansa a castigat alaturi de Austrian Airlines,potrivit aprecierilor oficialilor celor doua companii, o cota depiata de 25% in Romania, devansand Carpatair si Air France,potrivit datelor ZF.

"Numarul de pasageri transportati pe rutele din si inspreRomania de catre Lufthansa a crescut anul trecut cu 6,5%, ajungandla 600.000 de persoane", a declarat Stefan Versemann, care maisustine ca doar Lufthansa a inregistrat o cota de piata de 18% inRomania anul trecut.

Incepand cu orarul de vara din acest an, compania germana vaopera 103 zboruri saptamanale din Romania spre Frankfurt, Munchen,Dusseldorf si Milano.

Pe de alta parte, Austrian Airlines, care a transportat 300.000de pasageri pe piata locala anul trecut, in crestere cu 7%, vaopera 68 de zboruri saptamanale spre Viena din Bucuresti, Cluj,Timisoara, Iasi si Sibiu in orarul de vara.

"Vom introduce de anul acesta aeronave cu o capacitate mai marede zbor, in fiecare saptamana urmand a fi disponibile cu 36% maimulte locuri in avioanele dinspre Romania spre Viena", a spus JoseLuis Gilabert, director general al Austrian Airlines pe Romania siMoldova.

Piata aeriana de linie regulata este estimata la 3,6 mil.pasageri anul trecut, insa alaturi de competitia intre operatoriide pe acest segment de piata, un rol important il joaca de doi,trei ani companiile aeriene low-cost, care au reusit sa atraga in2009 peste 3,4 milioane de pasageri anul trecut, potrivitcalculelor ZF, ducand si la o reducere a preturilor in piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO