Lufthansa si Austrian Airlines au castigat un sfert din piata aeriana locala, devenind principalul competitor al Tarom

Autor: Mirabela Tiron 08.03.2010

Companiile aeriene straine Lufthansa si Austrian Airlines, integrate anul trecut in grupul german, au transportat 900.000 de pasageri pe piata locala in 2009 si au castigat un sfert din piata aeriana traditionala, potrivit oficialilor celor doi jucatori aerieni.

Achizitia Austrian Airlines de catre compania germana Lufthansa, in urma unei tranzactii de 377 milioane de euro anul trecut, a pus bazele celui mai mare operator aerian european si totodata principalul competitor al companiei de stat Tarom pe piata romaneasca.

"Romania a devenit in ultimii ani o piata cheie in strategia de investitii a Lufthansa si va continua aceasta tendinta. Cresterea inregistrata anul trecut pe piata romaneasca, in ciuda contextului economic dificil la nivel global, subliniaza reusita noastra pe piata locala", a spus Stefan Versemann, directorul general de vanzari al Lufthansa pentru Romania si Moldova. El nu a precizat la cat s-au ridicat investitiile realizate pe piata romaneasca.

Cele doua companii aeriene straine, care opereaza 171 de zboruri saptamanale spre Frankfurt, München, Düsseldorf si Viena, planuiesc anul acesta sa-si consolideze prezenta prin cresterea capacitatii si a frecventei de zbor si implicit a cotei de piata. Daca in 2007 Tarom ocupa pozitia de lider, la mare distanta de Lufthansa, scaderea traficului de pasageri cu 13%, pana la 1,72 milioane de persoane anul trecut in cazul companiei de stat incepe sa faca loc unei competitii mai aprinse pe aceasta piata.

"Integrarea Austrian Airlines in Lufthansa Group continua intr-un ritm sustinut prin implementarea unui sistem comun de vanzari si ticketing, precum unificarea activitatilor intr-un birou comun din Bucuresti, consolidand astfel pozitia noastra in Romania", a declarat Tamur Goudarzi-Pour, director general al Lufthansa pe Europa Centrala.

Potrivit anuarului "Cei mai mari jucatori din economie" realizat de ZF, Lufthansa ocupa in 2007 locul patru la nivelul pietei aeriene traditionale, dupa Tarom, Carpatair si Air France-KLM, cu o cifra de afaceri estimata la 37 mil. euro. Tot in 2007 compania germana detinea o cota de piata estimata la 12%, in timp ce in 2008 ajunsese la o cota de piata de 16% si afaceri estimate la 40 milioane de euro.

Anul trecut, Lufthansa a castigat alaturi de Austrian Airlines, potrivit aprecierilor oficialilor celor doua companii, o cota de piata de 25% in Romania, devansand Carpatair si Air France, potrivit datelor ZF.

"Numarul de pasageri transportati pe rutele din si inspre Romania de catre Lufthansa a crescut anul trecut cu 6,5%, ajungand la 600.000 de persoane", a declarat Stefan Versemann, care mai sustine ca doar Lufthansa a inregistrat o cota de piata de 18% in Romania anul trecut.

Incepand cu orarul de vara din acest an, compania germana va opera 103 zboruri saptamanale din Romania spre Frankfurt, Munchen, Dusseldorf si Milano.

Pe de alta parte, Austrian Airlines, care a transportat 300.000 de pasageri pe piata locala anul trecut, in crestere cu 7%, va opera 68 de zboruri saptamanale spre Viena din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi si Sibiu in orarul de vara.

"Vom introduce de anul acesta aeronave cu o capacitate mai mare de zbor, in fiecare saptamana urmand a fi disponibile cu 36% mai multe locuri in avioanele dinspre Romania spre Viena", a spus Jose Luis Gilabert, director general al Austrian Airlines pe Romania si Moldova.

Piata aeriana de linie regulata este estimata la 3,6 mil. pasageri anul trecut, insa alaturi de competitia intre operatorii de pe acest segment de piata, un rol important il joaca de doi, trei ani companiile aeriene low-cost, care au reusit sa atraga in 2009 peste 3,4 milioane de pasageri anul trecut, potrivit calculelor ZF, ducand si la o reducere a preturilor in piata.