Companii

Loncolor incepe sa se uite la oportunitati de achizitii

27.01.2009, 15:28 428

Papillon Laboratoires Cosmetiques, producatorul vopselei de par Loncolor, intentioneaza sa-si majoreze cota de piata, una dintre optiuni fiind chiar achizitia unui alt jucator care activeaza in aceeasi industrie, in conditiile in care valoarea companiilor a scazut pe fondul turbulentelor financiare.

"Suntem atenti la oportunitatile de achizitii, mai ales ca 2009 va fi un an dificil pentru multe companii de profil. Nu ne uitam neaparat doar la piata locala, ci si la tarile vecine sau, de ce nu, la Franta sau Germania. Stam bine cu bugetele, dar alti jucatori nu vor putea sa isi mentina afacerea in contextul crizei financiare si vor fi tentati sa vanda la un pret mult mai mic decat pana acum", a declarat Sorin Popa, consultant marketing in cadrul Papillon Laboratoires Cosmetiques.
In prezent, compania, care detine o singura unitate de productie in Bucuresti, vinde anual cinci milioane de unitati doar la nivel local.
"Vopseaua de par reprezinta 95% din totalul produselor noastre si are circa 2 milioane de utilizatori. Brandul Loncolor detine o cota de 24,01%", spune Monica Chemente, trade marketing manager al Papillon Laboratories Cosmetiques.
Criza financiara si-a pus deja amprenta pe piata vopselelor de par, iar producatorul autohton a inceput sa ia masuri pentru a diminua impactul negativ al acesteia.
"Ne vom controla mai bine costurile. Negociem cu furnizorii externi de materii prime si discutam cu clientii nostri. Trebuie sa fim atenti la falimentele din piata, pentru ca asta inseamna sa nu mai recuperam banii. Avem deja exemplul hipermarketului Univers'All care a dat faliment in urma cu doi ani sau al retelei Spar, care a inchis un magazin in Targu-Mures", spune Popa.
Anterior compania si-a bugetat o cifra de afaceri pentru 2009 in crestere cu 10-15% fata de anul trecut, dar conditiile actuale de piata i-au determinat pe reprezentantii Loncolor sa gandeasca bugetul pe un orizont de cateva luni.
In 2008, Loncolor a avut vanzari de 7 mil. euro (25 mil. lei), in crestere cu 15% fata de 2007, cand a rulat afaceri de 6 mil. euro. "Distribuitorii sunt acum mai atenti, disponibilitatea la raft nu mai este aceeasi, deoarece comerciantii vor lichiditati, iar asta presupune comenzi abia dupa ce s-au terminat stocurile. Pana acum comenzile se faceau cand inca aveau marfa pe raft, acum comerciantii comanda dupa ce s-au terminat produsele. Este evident ca lipsa stocurilor ne influenteaza vanzarile", este de parere Sorin Popa.
In contextul actual, Papillon se considera totusi mai bine pozitionat decat competitorii internationali ca L'Oreal, Schwarzkopf sau Procter & Gamble datorita unei flexibilitati mai mari pe piata. "La ei (competitorii internationali - n. red.) deciziile de pret dureaza mai mult, iar noi suntem mai adaptabili la conditiile pietei", crede Popa.
Producatorul nu a luat deocamdata in calcul extinderea pe alte piete cu brandul Loncolor, dar se gandeste la intrarea pe piata produselor profesionale. "Este greu sa penetrezi piete straine. Bulgaria, de exemplu, este o piata mult mai consolidata, dar asta si pentru ca profilul clientelor este diferit. Si in Romania piata s-a segmentat, de aceea anul trecut am lansat doua noi game de produse destinate noilor segmente identificate", explica Popa.
Portofoliul de produse al Papillon este format din Loncolor Ultra, care se pozitioneaza pe segmental ieftin, Loncolor Natura si Trendy pentru urmatorul segment si En Vogue si Noblesse pe segmentul mediu. Pe langa produsele de intretinere a parului care reprezinta aproximativ 5% din productia totala, Loncolor mai detine o crema de maini Loncolor Ultra, dar si produse de ingrijire a corpului, comercializate sub brandul Maya's Joy.
Loncolor, care a fost creat in 1992 de doi israelieni cu cetatenie romana, intra in competitie cu brandul local Gerocossen, dar si cu nume mari precum L'Oreal, Wella sau Garnier.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO