Investitorii privaţi au reprezentat principala sursă de noi locuri de parcare în ultimii 27 de ani, pe măsură ce Primăria Capitalei a realizat o singură parcare subterană în ultimul sfert de veac, şi aceea în parteneriat public-privat. Dacă cele mai multe centre comerciale şi malluri oferă acces gratuit clienţilor, iar birourile percep chirie lunară, cei mai mulţi constructori de locuinţe aleg să vândă separat locul de parcare, iar în Capitală acesta costă între 3.000 de euro pentru un loc la suprafaţă în sudul Bucureştiului, la 10.000-15.000 de euro unul subteran în zona centrală sau cea de nord.
În jurul Capitalei sunt dezvoltatori care oferă „gratuit“ locul de parcare, însă acest gratuit poate însemna de cele mai multe ori că blocul nu are suficiente locuri, iar proprietarii să-şi împartă singuri parcarea, iar astfel de situaţii se întâlnesc în zone precum Popeşti-Leordeni.
De partea cealaltă, dezvoltatorii serioşi vând locul de parcare cu intabulare, cadastru, schiţă, întocmai precum orice teren.
Legea îi obligă pe dezvoltatorii imobiliari să construiască locuri de parcare „suficiente“ pentru toate apartamentele din cadrul ansamblului, respectiv să aloce un loc de parcare pentru apartamentele mai mici de 100 mp desfăşuraţi, respectiv două locuri de parcare pentru apartamentele mai mari de 100 mp desfăşuraţi.