Companii

Laurenţiu Mihai, APMGR: Medicamentele de import fac obiectul unei strategii de promovare agresivă, coordonată de compania multinaţională la nivel global

Laurenţiu Mihai, APMGR: Medicamentele de import fac...

Autor: Ioana David

06.05.2013, 18:48 265

Laurenţiu Mihai, directorul executiv al Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) spune că eficienţa producătorilor români de medicamente se vede cel mai bine în volumele vândute fără prescripţie, “unde factorul politic este mai puţin important”. Chiar şi din punctul de vedere al totalului volumelor vândute (atât produse cu prescriptţie cât şi fără), podusele fabricate în România sunt lideri.

De cealaltă parte, ca şI valoare a vânzărilor,  produsele de import stau cel mai bine, arată o analiză ZF pe baza datelor firmei de cercetare IMS Health.

“Medicamentele de import fac obiectul unei strategii de promovare agresivă, coordonată de compania multinaţională la nivel global. Reprezentanţele din România au ca unic obiect de activitate promovarea, dispunând de bugete consistente de la compania-mamă.», a mai spus Laurenţiu Mihai.

APMGR grupează 18 companii de generice, mare parte dintre acestea având capacităţi de producţie locale. Medicamentele generice sunt acele pastile care intră în fabricaţie în momentul în care expiră patentele pentru un produs originale. Timp de aproape 15 ani un medicament nou descoperit este potejat de patente pentru a permite companiei producătoare să-şi recupereze investiţiile în cercetare-dezvoltare. La finalul acestei perioade, orice companie îl poate produce, iar produsul rezultat se numeşte generic.

«Companiile producătoare de medicamente generice din România, operând cu profituri mult mai mici, sunt foarte serios afectate de sistemul fiscal şi mai ales taxa de claw back, astfel că nu dispun decât de bugete mult mai mici de promovare ».

Industria locală de medicamente produce aproximativ 1.500 de generice, care au vânzări de 650 mil. euro, adică 30% din piaţa de medicamente.

« Medicamentul mai scump, de import, este preferat atât de medicii prescriptori, cât şi de distribuitori şi de farmacişti, al căror venit creşte prin vinderea medicamentului mai scump », a spus Laurenţiu Mihai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO